Virus i datorn.

Ohmiie

Ny medlem
Virus i datorn.
Hej , ja har allvarliga problem med min datorn

Har typ fått in nå virus i datan, och de är lite mer allvarligt,
De gör såhär:

*Vid klockan i högra hörnet står de "VIRUS ALERT!"

*De kommer ständigt upp massa pop-ups flickar och hemsidor som rekommenderar andra virus program.

*Har Panda Antivirus, och den hittar ingenting infekterat, eller nå virus, eller liknande ihuvudtaget. De står alltså att min dator är 100% skyddad från virus osv,
Sedan fick ja en rekommendation av Felix, Securd-F , och den hitta ingenting heller,
sedan efter en liten stund så kom de upp "f-bot.exe har stött på ett problem och måste avslutas."

*Den har tagit bort (C:) från "Den här datorn", men nu har ja på andra vis lyckats komma åt den, men hittade inge misstänksamt..

*Datorn har börjat lagga oerhört mycke.

Jag behöver alltså allvarlig hjälp me att få bort skiten

Om du har nån koll på va som händer ,eller vet va som kan göras,
skriv gärna ett inlägg eller i gästbok.

Senast ändrad:
Virus i datorn.
Är det så att datorn laggar oerhört mycket, så är det bästa att du formaterar om datorn.
Du kanske borde skaffa annat antiviruspogram än panda. Jag har haft panda och jag var inte det minsta nöjd med den.

Skaffa mcafee, norton eller shield (eller något annat smidigt antivirusprogram)
Men se till att formatera om datorn, det är möjligt att viruset eller trojanska hästen röjer känslig data och då är det ordentligt kört.

Virus i datorn.
du kan ju testa adaware också, gratisprogram som rensar massa skit på datorn, kan hjälpa lite mot lagget kanske, annars e de som tomten säger =)

Virus i datorn.
hade samma problem för ett tag sedan och då skaffade jag mig ett program som hette trojan remover. körde det på datan och har inte haft några problem som helst sedan dess

Virus i datorn.
Ja fråga på ett it forum innan du formaterar om den, kan ju finnas en lösning på viruset, så du slipper bli av med allt du har på hdd. Ska du formatera om den så kan det ju vara bra om du har en extern hårddisk där du kan lägga över alla filer som bilder musik osv...

Virus i datorn.
SverigeTomten sa:
Är det så att datorn laggar oerhört mycket, så är det bästa att du formaterar om datorn.
Du kanske borde skaffa annat antiviruspogram än panda. Jag har haft panda och jag var inte det minsta nöjd med den.

Men se till att formatera om datorn, det är möjligt att viruset eller trojanska hästen röjer känslig data och då är det ordentligt kört.
MM, formatera kan nog va smart. Men jag rekomenderar nog inte McAfee, det hittar inte virus som Norton ser.

Virus i datorn.
SverigeTomten sa:

Hur ja fick viruset var att, jag satt och leta en crack-fil till ett spel ja har laddat ner,
och klockan va väl ca 5/6 nångång på natten , (satt å lana). och när jag hade ladda ner de så började allt, dock ett stort misstag, och ja brukar inte bara klicka på va som hälst, men nu var jag trött och inte fullt medvetande av de ja gjorde så,..

men ja kan printa nåra bilder så får ni se hur de reagerar viruset.

+ Att formatera om datan har jag nog svårt för å göra,
eftersom jag har så grymt bra musik, (; ,. + massa annat viktigt,.

Senast ändrad:
Virus i datorn.
En print från "Den här datorn"
Större: http://i37.tinypic.com/16k1d3l.jpg
16k1d3l.jpg

Virus i datorn.
empa!
spara ner allt du vill ha till en stationärhårdisk.. åså formaterar du om compen bara ;)

Virus i datorn.
haha fick liknande virus för några år sen,orka inte krångla med allt så omformatera dirr.

Om de ploppar upp ett windows fönster när ni surfar på skitsidor.som de står typ att det har upptäckts ett virus i datorn och att du ska installera nått antivirus program för att ta bort de klicka varken på "okej","avbryt" eller "X" uppe i hörnet. klicka upp aktivitetshandlaren och stäng ner processen istället.har provat alla dessa tre knappar och hamnat i samma sits varjegång

Virus i datorn.
shorkey sa:
haha fick liknande virus för några år sen,orka inte krångla med allt så omformatera dirr.

Om de ploppar upp ett windows fönster när ni surfar på skitsidor.som de står typ att det har upptäckts ett virus i datorn och att du ska installera nått antivirus program för att ta bort de klicka varken på "okej","avbryt" eller "X" uppe i hörnet. klicka upp aktivitetshandlaren och stäng ner processen istället.har provat alla dessa tre knappar och hamnat i samma sits varjegång
Jadu problemet är de att då ja trycker på Ctrl+alt+delete så kommer de upp en ruta där de står :

Aktivitetshanteraren har inaktiverats av adminstratören

Virus i datorn.
Är det länge sedan detta hände!? Prova en systemåterställning till ett tidigare datum då det fungerade som det skulle!

www.sweclockers.com är en bra sida för övrigt om du vill ha hjälp med datorn!

Om inte annat så får du spara det viktigaste och formatera vilket är det pestha! =))

Virus i datorn.
Ohm1e sa:
shorkey sa:

Jadu problemet är de att då ja trycker på Ctrl+alt+delete så kommer de upp en ruta där de står :

Aktivitetshanteraren har inaktiverats av adminstratören
så blir det för mig också. Blir så jävla lack!

Virus i datorn.
Fat-O sa:
Är det länge sedan detta hände!? Prova en systemåterställning till ett tidigare datum då det fungerade som det skulle!

www.sweclockers.com är en bra sida för övrigt om du vill ha hjälp med datorn!

Om inte annat så får du spara det viktigaste och formatera vilket är det pestha! =))
De hände i lördags, : ),
men hur gör ja "system återställning" då ?

Virus i datorn.
coork9

Förutsatt att man postar i rätt del av forumet så får man skriva istortsätt vad man vill, bara man håller sig till forumreglerna.

Senast ändrad:
Virus i datorn.
Testa att göra såhär:
1. Formatera.
2. skapa partitioner på hårddisken. En där du lägger opperativ osv, en för program och en för ljud/filmer/spel etc.

Eftersom man ofta får virus när man laddar hem saker så kan du då bara formatera den delen av datorn där du har dessa filer. Altså kommer du att få mycket lättare att hantera liknande problem i framtiden utan att du behöver tömma datorn helt..

Virus i datorn.
Virusprogram gör att datorn laggar mer än vad själva virusen gör. Med virusprogram och XP formaterade jag datorn 1-2 ggr per år, nu utan virusprogram har jag kört 2 år utan problem med samma dator. jag provade med flera olika virusprogram (Norton, McAfee, F-secure) Se bara till att ha säkerhetskopior på allt du behöver, klicka alldrig OK elle JA på popup-rutor, och surfa inte på porr eller övriga opålitliga sidor. Kan ju vara svårt om du är i de yngre tonåren förståss..

Tror att virusprogrammens tillverkare är de största virusskaparna, så om du är utan virusprogram kommer inte de heller att skicka virus till dig eftersom de inte vet att du finns. <-- en tanke bara, inget jag kan bekräfta, men det verkar onekligen så eftersom jag inte får problem alls med datorn utan virusprogram.

Jag kör med dubbla hårdskivor, flyttar över allt jag behöver till den ena före formatering, sen flyttar tillbaka allt och formaterar den andra..

Hepp
//Jonathan, IT-studerande snowboardåkare

Virus i datorn.
Utter sa:
Ohm1e sa:
ursäkta men vars ska ja klicka mej då? ;O
Ja inte jättelätt att hitta där, sorry. Men här har du en direktlänk, bara att skaffa en användare och skriva en fråga.

http://eforum.idg.se/forums.asp?avdelningsid=135
HAHA? :D TACK SOM IN I H*LVETAAA :D :S!

Trodde ja aldrig skulle komma undan utan att behöva formatera datan! :O
Alltså, haha ,.. ja du vet inte hur ja ska kunna tacka dej som länka.!
tusen tack iaf.

Här är iaf svaret jag fick på hemsidan som hjälpte mej,
Om de är nån annan som har problem me virus och liknande, så rekommenderar ja ju de!.

Ladda ner ComboFix till Skrivbordet:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Dra ur internetanslutningen och stäng av alla program du ser inklusive antivirusprogram, antispionprogram och brandvägg, alternativt starta om datorn i felsäkert läge.
Kör ComboFix och följ anvisningarna som visas.

VIKTIGT! Klicka inte på ComboFix-fönstret med musen när den körs annars kan den hänga upp sig.

När den är färdig så ska en logg komma upp, bifoga den till ditt svar. Kontrollera att antivirusprogram och brandvägg är igång innan du ansluter till internet.

Om du får problem med att komma ut på internet:
Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar
högerklicka på din internetanslutning och välj Reparera och/eller starta om datorn.

Virus i datorn.
åå stackarn...

med tanke på datorer kan ja berätta en jäääätte fräck historia som är sann....
Det var så att en Killes mammas kompis hade hängt sig.. och hon hette Anna.
OCh då hade Killen döpt datorn till Anna för den brukade hänga sig ofta.
HAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAAHAHAHA

Virus i datorn.
Ohm1e sa:
Utter sa:
Ohm1e sa:
ursäkta men vars ska ja klicka mej då? ;O
Ja inte jättelätt att hitta där, sorry. Men här har du en direktlänk, bara att skaffa en användare och skriva en fråga.

http://eforum.idg.se/forums.asp?avdelningsid=135
HAHA? :D TACK SOM IN I H*LVETAAA :D :S!

Trodde ja aldrig skulle komma undan utan att behöva formatera datan! :O
Alltså, haha ,.. ja du vet inte hur ja ska kunna tacka dej som länka.!
tusen tack iaf.

Här är iaf svaret jag fick på hemsidan som hjälpte mej,
Om de är nån annan som har problem me virus och liknande, så rekommenderar ja ju de!.

Ladda ner ComboFix till Skrivbordet:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Dra ur internetanslutningen och stäng av alla program du ser inklusive antivirusprogram, antispionprogram och brandvägg, alternativt starta om datorn i felsäkert läge.
Kör ComboFix och följ anvisningarna som visas.

VIKTIGT! Klicka inte på ComboFix-fönstret med musen när den körs annars kan den hänga upp sig.

När den är färdig så ska en logg komma upp, bifoga den till ditt svar. Kontrollera att antivirusprogram och brandvägg är igång innan du ansluter till internet.

Om du får problem med att komma ut på internet:
Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar
högerklicka på din internetanslutning och välj Reparera och/eller starta om datorn.
Det var så lite så. Skönt att se att du fick till det. Glöm inte bort att posta combologgen så dom får kolla igenom den.

Tillbaka
Topp