Visa din Afterski!

Visa din Afterski!
Bidrar med en gammal afterski då det är mycket trevligare med ordentligt med snö! Årliga topptursresan till Grövelsjön Mars 2023 ❄️ Bra dricka efter en fantastisk dag på Elgåhogna 😍 På't igen i april i år 😊

20230310_160728.webp
20230310_160757-01.webp

20230310_124801.webp

Visa din Afterski!
Visa din Afterski!
Lite balkonghäng i vårvärmen.
Visa bilaga 38676
Nu är du helt rätt ute (på balkongen alltså).
MEN var är citronskivan som ska hänga på kanten av glaset?
Etikettsbrott: straffet blir att på nästa balkonghäng ska du dricka en fisljummen Pripps Blå🤮
Hårt jag vet, men ska du lära dig så…….
Självklart gäller bildbevis.
Lite avis på vädret 😉

Visa din Afterski!
Nu är du helt rätt ute (på balkongen alltså).
MEN var är citronskivan som ska hänga på kanten av glaset?
Etikettsbrott: straffet blir att på nästa balkonghäng ska du dricka en fisljummen Pripps Blå🤮
Hårt jag vet, men ska du lära dig så…….
Självklart gäller bildbevis.
Lite avis på vädret 😉
Citronskiva på kanten? Är det något de håller på med på sunkia after ski-hak för att dölja att de inte diskar? :unsure: Aldrig sett i Tyskland iaf. I Kristallweize får man räkna med en citronskiva i ölen däremot.

Visa din Afterski!
Citronskiva på kanten? Är det något de håller på med på sunkia after ski-hak för att dölja att de inte diskar? :unsure: Aldrig sett i Tyskland iaf. I Kristallweize får man räkna med en citronskiva i ölen däremot.
Det är ju tyskarnas radler som lärt oss den underbara sportdrycken öl med citron. Riktigt så hurtiga att vi blandar ut ölen är vi dock inte, här nöjer vi oss med en citronskiva på afterskin. Mycket gott efter en dag i backen. Farsan har koll.

Visa din Afterski!
Bombardinon är goood och ganska kraftfull och vi överdoserade nog nån gång…! 🙂

Vi har glidit över från Bombardino till den något mer uppiggande kusinen Calimero, som är typ en Bombardino ”utspädd” med espresso.

Visa din Afterski!
Det är en ägglikörsliknande dryck, mycket söt smak. Finns på alla italienska skidorter och man använda ”Bombardino-Index” som ett mått på prisläget på skidorten. Cervinia har Bombardino-Index 8, medan en normal italiensk skidort har ett index på 5-6.

Crevacols Bombardino index ligger på 4.

Men vi som är snåla beställer en Cafe Coretto för 1,8 (espresso med en skvätt grappa eller brandy)

Visa din Afterski!
Chips å rödvin (italienskt) de e ju endå lördag. Känner att mitt yngre jag, skulle skämmas.. då jag dessutom postar det

Bilagor

• IMG_5114.webp
    IMG_5114.webp
    390 KB · Besök: 68
Visa din Afterski!
Precis hemkommen inser jag att inte en kopp kaffe idag. Måste åtgärdas 😋

Inspirerad av @Kalle_Luzern blev det en sån här till förrätten. Det tycker jag att jag är väl värd.
Håll i er nu, jag åkte Nalleliften idag 18fhm😲
Nu kommer jag helt fräckt att skylla på barnbarnen för att jag skulle filma guppbanan. Det var precis att jag klarade den 🥵

Citronen Kalle😂

Bilagor

• IMG_1125.webp
    IMG_1125.webp
    109.2 KB · Besök: 29
  • IMG_1127.webp
    IMG_1127.webp
    196.2 KB · Besök: 30
Visa din Afterski!
Förhoppningsvis inte i samma glas...:sick:
Ska det vara riktigt korrekt så hör citronskivan endast hemma i en Kristallweizen, inte Hefeweizen. Men jag är heller inte korrekt och slänger också gärna ner en citronskiva i en Hefeweizen.(y)
Hädare! :devilish: ;) Den där citronskivan är bra anledning att beställa hefe, eller ännu bättre dunkelweizen, och på de få ställen som har: weizendoppelbock.🍺😁
Jag fick mig en stout i dag, fast vädret var mer för hefe...

Visa din Afterski!
Fritto misto (friterade skaldjur) och ett glas vitt i Villefranche, som Afterski i Limone
Bra utsikt för afterski.
Vissa saker är dock bäst att aldrig dokumenteras, för min del hör afterskin dit. Mig lurar ni inte att posta egna bilder i denna tråd med dessa propagandabilder.

Skönt att sportloven är över, nu kan jag återgå till ett stillsamt renlevnadsliv i bergen.

Tillbaka
Topp