Visa din fika!

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Hmmm, det viktiga är inte vad man trycker ner i magen. Utan vad man förvarar lunchen/fikat i. Det skall var glatt och strömlinjeformat för snabb och problemfri åtkomst i valfri lift. Lätt att öppna med tjocka handskar, och lika lätt att stänga för att motverka stora snöhögar i maten, vid kraftig nederbörd och/eller vind.
Det säger sig självt att man då nyttjar en Clik clak box, som med fördel inhandlas på Migros. Livstids garanti är självklart inkluderat, liksom ett mycket tilltalande pris. Finns naturligtvis i andra färger också, för att passa alla smaker.

Skynda skynda!

Senast ändrad:

Hawk100

Aktiv medlem

@STORPOTATEN
Perfekt storlek för två skivor pain mi blanc med mayo, brie och tomat mellan, en apelsin och några kex. Avnjuta med fördel med varm saft på baksidan av Mont Fort....
Eller i liften i Bruson en snöig skiddag när åkningen är för bra för att bryta av för en Croute complet.

Senast ändrad:

LawndartGustav

Aktiv medlem
Finns det knappt några säsngare/skidåkare med lite pengar längre?
Att köpa saker i backen kostar ju pengar ;)
Ska fixa någon bild på varianter på bummarlunch! trots att jag nu jobbar :D

xviggenx

Aktiv medlem
Nu var jag ju på Välliste (Trillevallen) idag, men där är det nog åkbart i en-två veckor till. Riktigt bra vårföre idag.
Skutan har jag inte hängt på sen stängningen i söndags men det kommer ju lätt finnas åkning hela maj igenom och kanske lite in i juni om vi har tur!
Sen är ju bommen till Storulvån fortfarande öppen efter överklagan av Trafikverket, skulle ju stängt 3e maj för renskötseln/kalvningen osv, och där finns det ju gott om snö än.

U

user152698

Guest
Upptäckte nyligen en gammal bekant som jag piffade till:

2-3 påsar varma koppen minestrone som man kryddar lite extra (typ grillkrydda å örtmix), har i chilisås å en del ketchup, lite olja eller smör, å parmesan ala rivosto. På med varmt vatten å spara sista decilitern eller halva till mjölk å rör ihop allt. Toppa med mer rivosto (blir goa ost-klumpar). Skitgott!! Man kan doppa bröd däri oxå. Skulle kunna säljas som budgetlunch i stora te-koppar. Denna super-minestrone kan man ju givetvis förpreppa i en tom honungsburk (eller motsv. kärl) på morgonkvisten. Sen bara i med varmt vatten i värme-hytte :)

Denna har jag ej provat, verkar amitiös men väl så matnyttig:

En annan klassiker som spar disk och bjuder till mycket kreativitet är ju smörgåsgrillen...

Å desserten??!! Varma koppens bär-påse, värm tjooo-claude, max 3 st konfekter valda med ögonbindel ur Twist-påsen (gå på knock: en röd å en gul Rollo) eller bara den svarta å krasch-/knä-mosade bananen i bröstfickan. Kaffe å snus å...dadlar.

Senast ändrad:

ByB3rg

Aktiv medlem
Nåra åk å fika är ju alltid en del av att hälsa på föräldrarna.

Kan nån gissa skidort??

Mountain_Man

Aktiv medlem

På bilden ser du en halv äppelkakebit och en halv kladdkakebit. Här snålas det inte! :)

Senast ändrad:

@Mountain_Man Känner igen servetten där, bra ställe att fika på! Hur var äpplekakan? Har bara testat deras "Schwedentorte"... :) Oftast blir det dock bara en slät, eller med en Gipfeli. Ingen fika alls idag, drog hem till stan när sikten började bli för dålig.

Mountain_Man

Aktiv medlem

@Kalle_Luzern
Äppelkakan är gigantisk och håller som lätt lunch, dock inget kulniariskt mästerverk .., Alla väder idag, vi körde två åk från "hemliga liften" när det snöade som mest, sen vart det ju sol igen och vi fick ett fint åk från Jochpass på eftermiddagen. :)

/MM

Mountain_Man sa:
@Kalle_Luzern
Äppelkakan är gigantisk och håller som lätt lunch, dock inget kulniariskt mästerverk .., Alla väder idag, vi körde två åk från "hemliga liften" när det snöade som mest, sen vart det ju sol igen och vi fick ett fint åk från Jochpass på eftermiddagen. :)

/MM
Ok, bra att veta till nästa gång! :)
Jo, såg på nätet att det sprack upp igen på em, precis som i stan, men vinden tvingade visst några liftar att stänga.
Jag hann några varv från Jochstock innan jag drog mig, helt OK där idag. Snön vid hemliga liften verkade bra när jag åkte förbi på vägen ner!
Bara hålla tummarna att det blir bra imorrn igen!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp