Visa din fika!

Visa din fika!
Räknas det verkligen som fika? Eller är det ett brott mot mänskligheten...
Räknas! Det är en verklig fika! Du är ute på tur, utlämnad åt Vädrets makter! Koka kaffe med en rejäl kaffepanna. Ta en muikkukukko en paket smör från din ryggsäck, skära två tjocka skivor av den med en Mora kniv och ännu nästan lika tjocka skivor smör på dem. Bättre kan du inte tänka. (kanske litet bättre ännu, om du har litet brännvin till kaffet!)

De där chokladtårtorna borde man lämna för gamla rika tanter i Stockholm eller Helsingfors.

Visa din fika!
Räknas! Det är en verklig fika! Du är ute på tur, utlämnad åt Vädrets makter! Koka kaffe med en rejäl kaffepanna. Ta en muikkukukko en paket smör från din ryggsäck, skära två tjocka skivor av den med en Mora kniv och ännu nästan lika tjocka skivor smör på dem. Bättre kan du inte tänka. (kanske litet bättre ännu, om du har litet brännvin till kaffet!)

De där chokladtårtorna borde man lämna för gamla rika tanter i Stockholm eller Helsingfors.
Morakniv, smör och brännvin.
Allt som behövs!
Nu är tonfisken ( delfinfri) grillad och redo att avnjutas.
Tack och godnatt.

Visa din fika!
Morakniv, smör och brännvin.
Allt som behövs!
Nu är tonfisken ( delfinfri) grillad och redo att avnjutas.
Tack och godnatt.
Ja, ja! Livet kan vara enkelt men bra!

P.S.Och som sommarläsning kan jag rekommendera Moa Martinson, Dan Andersson, Susanna Alakoski osv.! (när man fikar chokladtårta med skumpa)

Senast ändrad:
Visa din fika!
IMG_20220719_194440.jpg

Kvällens fika. Är inte helt säker på om Plopp verkligen är gott...

Visa din fika!
Då jag älskar fika i både fast och flytande form så förstår jag inte hur jag aldrig kommer ihåg denna underbara tråd.
I väntan på att köttet ska bli klart tog jag en fika i form av croissant 🥐, Fernet och för att få julkänslan en pepparkaka.

Bilagor

• 21C34420-8FC7-487C-BDD2-0AF2AA7DEDF2.jpeg
    21C34420-8FC7-487C-BDD2-0AF2AA7DEDF2.jpeg
    583.5 KB · Besök: 76
Visa din fika!
Hade säsongspremiär. Fikan lämnade mer att önska. Dvs kaffe o näsdukar

Bilagor

• 27D50067-93F2-47D4-85F4-748E4D537361.jpeg
    27D50067-93F2-47D4-85F4-748E4D537361.jpeg
    597.4 KB · Besök: 71
Visa din fika!
Det är mycket snack om rockers, vinklar, höfter, puder och diverse trixande här på FR. Dags att ta tag i väsentligheterna på berget.

Visa din fika. Observera att det inte bara ska vara en beskrivning, bildbevis ska alltid bifogas.

Latte och kanelbulle i min absoluta favoritservering. Toppstugan Romme Alpin. Ej att förväxla med Våffelkyrkan ...

/Fikakungen

Bilagor

• BD8F51DC-FD68-4348-969A-417339D133BB.jpeg
    BD8F51DC-FD68-4348-969A-417339D133BB.jpeg
    238.5 KB · Besök: 81
Tillbaka
Topp