Visa i Val d'Isere

Freeflow

Ny medlem
Visa i Val d'Isere
Kommer använda ett Visa-kort från Nordea nu när jag drar till Val d'Isere. Kostar det något extra när man betalar med det i affärer? Borde man växla på Forex innan man drar ner för att slippa extraavgifter?

Senast ändrad:
Visa i Val d'Isere
Man vinner oftast på att betala med kortet jämfört med Forex. De cash du behöver bör du nog växla till dig i Sverige. Du kan göra uttag i automaterna men det kostar en del.

Visa i Val d'Isere
det kostar 40 spänn per uttag du gör.. om du gör det i ett icke EU-land. och sist jag var i val d´isere låg det i frankrike (EU). däremot säger nordea "På köp/uttag utomlands ingår valutaväxlingspåslag motsvarande 1,48% av det svenska beloppet." så om jag hade vart du hade jag växlat en tusenlapp eller nåt sånt på forex härhemma och sen tagit ut vid behov i en ATM där nere. dom tiorna kan jag avvara för att slippa vara orolig för att slarva bort plånboken med 10 loppor i den..

http://www.nordea.se/sitemod/default/widecarea.aspx?pid=201724 <- priser för visa hos nordea

Visa i Val d'Isere
nej det kostar inte att ta ut, men det finns en växlingsavgift eftersom du tar ut i en annan valuta...bankerna ger inte bort tjänster gratis, de bara döljer avgifterna...

Visa i Val d'Isere
Fast det kostar ju att växla pengar på tex, forex, hemma också. kanske är lite billigare, men iallafall.

Tillbaka
Topp