LeMoniteur
Ny medlem
Völkel AC3 som allroundskida- eller andra förslag?
Har tänkt mig att köpa ett para nya skidor nu i vår. Är inte så mycket i parken och twintip är därför inget nödvändigt känner jag. Är 184cm väger drygt 70kg och har åkt skidor i åtminstone 14 - 13 år av min livstid(18). Måste väl ändå säga att jag är en rätt hyffsad åkare med bra teknik, dock till största delen självlärd. Åker rätt aggresivt och på skär. Skidorna ska väl mest användas i pisten men jag vil ju gärna ha möjligheten att åka lite utanför pisten när möjligheten ges. Däremot vill jag inte ha en extrem offpist skida - eftersom att jag vet att jag inom ett rimligt tidsperspektiv ändå inte kommer ha möjligheten att åka så mycket till dom ställen där det faktiskt finns snö...Dessutom vill jag att skidan ska vara "rolig" i pisten.
Jag är rätt insatt i vilka skidor som finns på marknaden men det gör lixom inte saken lättare - utbudet är ju så extremstort. Tittat runt lite på sportconrad och såg att dom sålde völkel AC3 för för 499 euro vilket i runda slängar är ca 4500kr, alltså ca 2000 kronor mindre än här i sverige. Vad tror ni om den skidan - eller äre värt å kanske köpa AC4:an i sverige för typ 8000kr?
Ska jag kanske köpa en helt annan skida som uppfyller mina krav? (rolig i pisten - möjlighet å köra lite offpist - dock inte så avancerad off pist)
Testade nämligen K2 apache reacon nu under nyårshelgen i Val d'Isere när jag var där - men den var inte så jätterolig i pisten men flöt dock ganska skönt på snön i off pisten. Jag var däremot magsjuk-svag i kroppen , och kunde antagligen inte maxa prestandan ur den skidan....
Jag blir bara snurrig....!
Jag är rätt insatt i vilka skidor som finns på marknaden men det gör lixom inte saken lättare - utbudet är ju så extremstort. Tittat runt lite på sportconrad och såg att dom sålde völkel AC3 för för 499 euro vilket i runda slängar är ca 4500kr, alltså ca 2000 kronor mindre än här i sverige. Vad tror ni om den skidan - eller äre värt å kanske köpa AC4:an i sverige för typ 8000kr?
Ska jag kanske köpa en helt annan skida som uppfyller mina krav? (rolig i pisten - möjlighet å köra lite offpist - dock inte så avancerad off pist)
Testade nämligen K2 apache reacon nu under nyårshelgen i Val d'Isere när jag var där - men den var inte så jätterolig i pisten men flöt dock ganska skönt på snön i off pisten. Jag var däremot magsjuk-svag i kroppen , och kunde antagligen inte maxa prestandan ur den skidan....
Jag blir bara snurrig....!
Senast ändrad: