Völkl Ledge skida

Völkl Ledge skida
Tänkte höra med er på freeride om detta är nått vanligt på ledge skidan eller om det är nått annat.

Har haft mina Ledge skidor i 2 dagar nu och åkt 2-3 gånger. Då ser dom ut så här på båda inner sidorna, är det mina stålkanter som "river" upp kanten? eller har det blivit så på era skidor med?

2vbvblw.jpg

Senast ändrad:
Völkl Ledge skida
det där såg oerhört milt ut. Alla skidor slits av stålkanterna. Slitage kommer, vill du ha dom helt hela så försök att inte graba, slå ihop skidorna eller typ åka på dom

Völkl Ledge skida
Annars kan man ju ställa sig i en lång kö i alperna så har man fått en snygg jämn slitning runt hela skidan så slipper man bry sig om små repor

Völkl Ledge skida
Erfarenheten från Tandådalens skiduthyrning visar att Ledgen är sjukt kass ovansida på.
Vi har dom i hyran och dom ser riktigt riktigt illa ut, spruckna runt om hela skidan efter bara någon dags åkning, även belagen är kassa, är väl nåt skit med årets modell för dom har inte lyckats med den alls. Synd på en skön skida.

Völkl Ledge skida
Jag har ett par Gotama och de har också slitits välidigt fort på ett sätt som liknar dina skidor.

Repor och liknande kan jag ta men ovansidan är för mjuk och det slås loss ganska stora flisor på ett sätt som jag inte har sett på andra skidor.

Tillbaka
Topp