WITMatrix
Ny medlem
Völkl Mantra, Bandit B3 med Dynafit?
Hej.
Har hamnat lite i ett dilemma. Ska skaffa mig ett par nya lagg som jag ska sätta mina Dynafit Vertical FT bindningar, vilka är boxfresh så jag har ingen erfarenhet av hur de känns att åka med.
Jag har nu varit inne på en del olika märken, modeller och känner att nån av dom här skidorna ligger valet på just nu. Dock är det ju ganska så stor skilland på valet av skidor.
Funderar nu på antigen Völkl Mantra 07/08 eller Rossignol Bandit B3.
-Mantran, 184, för det att (efter vad jag läst) den är vridstyv, hård, ganska bred och tar sig fram överallt. Den skidan jag egentligen vill ha mest...
-B3 för det att jag fått för mig att den lämpar sig mer till typen av bindning, lite smalare, kräver inte så kraftfull åkning och om jag förstått rätt väldigt allround.
Vikt är inget problem, då jag redan använder ganska tung telis utrustning, så det utesluter varken den ena eller den andra.
Det enda jag är rädd för är att Mantran ska kännas för stor...
Själv är jag runt 177cm och väger i runda slängar nånstans mellan 75-80kg.
Har starka benmuskler och pallar att stå på fort och hyffsat aggressivt.
Skidan kommer att användas primärt i skandinavien. Åker med Scarpa Spirit 4.
Alla tankar och funderingar är välkommna...
/Mvh Viktor
Har hamnat lite i ett dilemma. Ska skaffa mig ett par nya lagg som jag ska sätta mina Dynafit Vertical FT bindningar, vilka är boxfresh så jag har ingen erfarenhet av hur de känns att åka med.
Jag har nu varit inne på en del olika märken, modeller och känner att nån av dom här skidorna ligger valet på just nu. Dock är det ju ganska så stor skilland på valet av skidor.
Funderar nu på antigen Völkl Mantra 07/08 eller Rossignol Bandit B3.
-Mantran, 184, för det att (efter vad jag läst) den är vridstyv, hård, ganska bred och tar sig fram överallt. Den skidan jag egentligen vill ha mest...
-B3 för det att jag fått för mig att den lämpar sig mer till typen av bindning, lite smalare, kräver inte så kraftfull åkning och om jag förstått rätt väldigt allround.
Vikt är inget problem, då jag redan använder ganska tung telis utrustning, så det utesluter varken den ena eller den andra.
Det enda jag är rädd för är att Mantran ska kännas för stor...
Själv är jag runt 177cm och väger i runda slängar nånstans mellan 75-80kg.
Har starka benmuskler och pallar att stå på fort och hyffsat aggressivt.
Skidan kommer att användas primärt i skandinavien. Åker med Scarpa Spirit 4.
Alla tankar och funderingar är välkommna...
/Mvh Viktor