Völkl Motion

berga

Ny medlem
Völkl Motion
Hallå!
Jag undrar om det går att montera någon typ av platta för telis- eller randonnebindningar på Völkl:s Motion system? Jag har inte hittat nåt om detta men jag hoppas det finns eller kommer att finnas ett sådant system. Att bara dra bort standardbindningen och skjuta på ett par plattor med en annan typ av bindning skulle kunna gå hur snabbt och smidigt som helst. Någon som vet nåt om detta eller har provat/sett nån lösning?
/Tomas

Völkl Motion
Japp det finns lösa Motionplattor att köpa. På dessa kan man sedan skruva vilka bindningar som helst...tror jag. De bör finnas hos de stora sportaffärerna......annars kan jag ta hem ett par åt dig!

Lycka till!
Peter

Völkl Motion
Ja visst! Efter lite mera nogrannt sökande så hittade jag plattor i tyskland (http://www.telemarkbibel.com/default.php) . Men jag har inte hittat något om dom i sverige än. Men om du vet något välsorterat ställe som har dessa hemma eller tillgängliga vore jag tacksam för tips. Fasiken vad kul att snabbt kunna byta till telisar utan att släpa med sig två par skidor : )
/ Tomas

Völkl Motion
Jaa....det är sanneligen ingenting Völkl marknadsför särskilt starkt. Men de vill väl sälja deras Marker Motion bindningar i första hand! Tror att Adams Sport i Göteborg skall ha dem hemma om man frågar snällt! Om du tycker de är för dyr så kontakta mig så kan jag kolla pris hos min kontakt.

/Peter

Tillbaka
Topp