Völkl V-pro & K2 Public Enemy

Oskar_Nft

Ny medlem
Om Public Enemy skidan är samma som K2 Enemy så har jag ett par sådana skidor. Och dem är supersköna, bra att jibba med i funparken och funkar även bra i puder. Har inget ont att säga om dem.

tycker att enemyn verkar askalas, ska tillbringa min vinter på ett par såna. publicen är ju som sagt lite mer inriktad på jibbing, så den kanske inte funkar lika bra i puder o pist.

för den som vilka åka fort, hoppa högst och längst krävs en stabil TT skida med storslalom sidecut som gäller och då är det enkelt val, nämligen: Head Mad_Trix (kolla senaste ÅS) eller vänta till efter nyåret då Head`s Jon Olsson Promodel kommer . lite bredare än Mad_Trixen, alltså bättre i lössnön och landningen. den skidan kommer att sopa mattan, städa skåpet, stompa landningen och skjuta hål på konkurrenterna...

it`s a Head-issue.

vamos!

Jag har själv funderat på skaffa public enemy så jag har läst på en massa hemsidor om den och jag tycker den verkar riktigt grym. De e en riktigt bra allroundskida som är mest gjord för jibbing men funkar även riktigt bra också över hela berget. Den e riktigt lätt o hoppa me ävenfast man inte alltid sätter landningarna perfekt + att den e riktigt jävla snygg, köp den krossar Völkl hårt.

Jag gick skaffade mig K2PE som första twintip. Måste säga att jag är grymt! nöjd med dem! Enligt mitt tycke är dem klockrena även i pisten. Offpist har jag dock inte provat ännu, men har hört att dem ska fungera bra där också! Kan verkligen rekommendera Public Enemy.

\C

Tillbaka
Topp