Völkl Wall

Fillefox

Ny medlem
Völkl Wall
Hej,
ska köpa nya skidor och tänkte mig Völkl Wall. Jag är 190 så 185 blir väll ett självklart val.
Jag ska nästan bara köra park och undrar om skidan är den rätta för mig? Och ska jag köra mittmontering eller bakom mitten. Hade tänkt mig att montera ett par Marker Squire 11.0 blir det bra? har ni andra förslag på skidor/bindningar skriv gärna mvh philip

Völkl Wall
Jag fick hem ett par Wall 177 cm med marker griffon 12 idag från sportconrad, de hade många andra modeller också. Jag betalade 340 euro inklusive montering och frakt fram till dörren med UPS vilket jag tycker är ett bra pris och smidigt som tusan var det. Wallen är helt symmetrisk så mittontering är att föredra, särskilt om du nästan bara ska köra park.

Får återkomma när jag har åkt på dem, men jag har kört på Völkl i 4 säsonger nu (bridge och racetiger) och tycker än så länge att det är riktigt bra kvalitét på grejerna.

Du får kolla runt på forumet gällandes Marker Squire 11.0 för jag har för mig att de inte fått jättebra kritik. Och om du nu är 190 cm och kanske väger lite mer än jag så skulle jag rekommendera dig att kolla efter en lite biffigare bindning till bra pris.

Völkl Wall
För guds skull, montera inte en 11 din:are om du ska åka stort i parken. Med 190 gissar jag att du inte väger in under 70 kg heller? Montera ett par Griffon, eller kanske ännu hellre Jester, om det nu är Marker du helst av allt vi ha...

Snödjup

Tillbaka
Topp