Vuxenliftkort vid 16 men 20 för lägenhet

Velin

Ny medlem
Jag och några kompisar har tänkt att åka till Åre i vinter men man får inte hyra en lägenhet om man inte är 20 år. Visst kan man förstå att dom vill att det inte ska bli en massa fulla ungdommar där men alla är inte sånna och det finns alternativ. Men sen händer något intressantst för när man ska köpa liftkort så är man visst vuxen vid 16 år, men jag har inget jobb eller flyttat hemifrån, men jag är ändå vuxen.
Så nu får dom bestämma sig, för får man betala vuxenliftkort vid 16 år antar jag att dom menar att man är vuxen men inte tillräckligt vuxen för att hyra lägenhet.

Riktig dålig stil tycker jag, först ta lika mycket betallt som vilken 30 åring som helst men sen inte låta en bo där utan en förälder i bagget och hur kul är det.

Skärpning Åre

Det här handlar ju förts och främst om att de vill tjäna pengar!
men sen kan man ju se det så också att en lägenhet är ju ett ganska större ansvar än ett liftkort, det finns ju inget skäl att trascha ett liftkortr på fyllan....am I right?!

Finns väl iof inget skäl att trasha en lägenhet på fyllan heller? Men det är väl inga problem att hitta någon som är 20 som kan hänga på i lägenheten. Inte för att jag tror att han som trashar lägenheter när han är 16 slutar då han fyller 20. Jag bodde själv i Riksgränsen när jag var 15-16. Vi blev iof dyngfulla varje kväll men vi ställde inte till med nå problem på hotellet. (Förutom snöbollskrig med ofrivilliga pingsvänner men wtf man måste ju få roa sig.)

Annars får du sneragga utanför dippan. Är det riktigt kallt så är de inte så äckliga som man tycker annars.

Gör allt du tror att du kommer att ångra så slipper du ångra att du inte gjorde det.

Väl mött i Åre

Jo... visst känns det drygt, men sånt är livet.

Försök deala, och snacka snällt och mycket med lägenhetsuthyrarna, det funkade för en kompis till mig, han var 18 och fixade en "25-års-lägenhet" i Visby förra sommarn.

F.Ö. har jag själv blivit tvungen att köpa seniorstorlek!!! i skor sen jag var ~11 och passerade den magiska storlek-39-gränsen

Håller med!! Jag och några polare ska åka upp nu till nyår men har hittat en lucka, när man bokar så står det att på vecka 3,4,5 osv måste man va 25 för att boka o checka in, men t ex vecka 2 behöver bara en över 20 boka. Hoppas då att en polare som e 20 kan boka o vi bo där =)

Räcker det inte med målsmans underskrift el. dyl? Typ att nån vuxen får stå för smällen när ni eldat upp kåken?
Måste den som hämtar nycklarna vara över 25?

Ta med ett varmt tält och bo i första natten sen är det bara att tokragga på allt som rör sig i backen och i buskarna utanför nattklubbarna,, då får ni bo gratis dessutom,och kan även trascha lägenheten o dom får stå för det..hahaha. Lycka till// peace..

Tillbaka
Topp