Velin
Ny medlem
Vuxenliftkort vid 16 men 20 för lägenhet
Jag och några kompisar har tänkt att åka till Åre i vinter men man får inte hyra en lägenhet om man inte är 20 år. Visst kan man förstå att dom vill att det inte ska bli en massa fulla ungdommar där men alla är inte sånna och det finns alternativ. Men sen händer något intressantst för när man ska köpa liftkort så är man visst vuxen vid 16 år, men jag har inget jobb eller flyttat hemifrån, men jag är ändå vuxen.
Så nu får dom bestämma sig, för får man betala vuxenliftkort vid 16 år antar jag att dom menar att man är vuxen men inte tillräckligt vuxen för att hyra lägenhet.
Riktig dålig stil tycker jag, först ta lika mycket betallt som vilken 30 åring som helst men sen inte låta en bo där utan en förälder i bagget och hur kul är det.
Skärpning Åre
Så nu får dom bestämma sig, för får man betala vuxenliftkort vid 16 år antar jag att dom menar att man är vuxen men inte tillräckligt vuxen för att hyra lägenhet.
Riktig dålig stil tycker jag, först ta lika mycket betallt som vilken 30 åring som helst men sen inte låta en bo där utan en förälder i bagget och hur kul är det.
Skärpning Åre