Wakeboard bräda eller kiteboard bräda = frågan

Mahalo

Medlem
Hej!
Till sommaren skall jag kitesurfa och åka wakeboard, men jag har ingen egen bräda - varken till kite lr wake! Jag undrar helt enkelt om jag skall köpa en wakeboard bräda som kanske kan användas till bägge lr en kite bräda? Går wakeboarden bra att använda vid kitesurfing? Går kite brädan bra att åka wake med?
Någon som kan rekomendera en bra bräda - kite lr wake!

Jag har inga tidigare erfarenheter direkt.

Mycket tacksam för svar!!!

tror inte att det går särskillt bra att åka wakeboard me kite brädan då den inte poppar särskilt bra och wakeboard som kite bräda går antagligen men inte så bra då bindningar ser helt annorlunda ut och brädan väger mindre

Köp en av varje. Det är bäst. Går så där att kite surfa med en wakebräda.

//H

Om man vill åka kite, wakestyle, så kan man köpa ett par bindningar som LF har, de e anpassade för att kunna dras på med enhandsfattning, kommer dock inte ihåg namn, vilket kan vara bra om man ska hålla bommen i andra handen.... Alltså så går det då använda wake brädor, man kan ju även välja wake brädor med mer eller mindre pop i men om det ändå blir ostabilt efter kiten vet jag ej.... har dock ingen egen erfarenhet men LF brukar väl inte göra skräp, och om ja skulle börja kita i sommar så skulle wakestyle bräda vara mer lockande än ett mellanting, om man inte ska ha kiten för "tow in surfing"

Lycka Till iaf.....

Tillbaka
Topp