warp longboard?

• Trådstartare Trådstartare 36
  • Start datum Start datum

36

Ny medlem
warp longboard?
jag är då helkass på det här med olika märken på brädor och sånt,
den enda jag har sett i affären är warps,
tänkte höra med er som verkar mer insnörade i ämnet,
om den är en bra longboard för en som aldrig har stått på någon innan,
försökte ett tag att lära mig åka skateboard men det gick inte så värst bra..

ska ha longboarden bara till att åka runt,
ska snart flytta iväg till en bondhåla för att plugga så skulle behöva något där för att ta mig fram,

jag är en fattig arbetslös student med, så warp känns mest läglig,

vad tycker ni?
TACK - f

warp longboard?
ingen ide att köpa warp, warp gör inga longboards dom gör styva mega konkava plankor med typ abec 0 kulager och jag vill inte svänga truckar. Som personen ovan sa du kommer tröttna efter 5min om du köper warp. Alltså du kan ju köpa en ifall du vill men då måste du byta truckar, kullager, hjul och själva brädan direkt för att ens kunna åka. Satsa på en lite dyrare typ en kahalani så sjukt värt pengarna. Dra till dom på typ östgötag. 20 har ja för miig att de ligger på

warp longboard?
warp är en livshotande bräda! du förstår warps bushings (det som sitter på trucken som inte är metall om man ska beskriva det) är stenhårt. detta gör att brädan inte svänger något så man löser upp truckarna. när truckarna är lösa och du börjar komma upp i en lite högre hastighet börjar brädan att wobbla och du för noll kontroll av brädan och vips har du ramlat och har jätte ont.

som jonathan-o sa så satsa på en lite dyrare och lite bättre bräda typ en kahalani eller en fibretec.

warp longboard?
vet ni någon affär i gbg som säljer dessa ni snackar om?
får kolla runt lite på nätet då, men tack :)

men tänkte också eftersom jag är nybörjare så lär jag aldrig komma upp i höga hastigheter heller tror jag,
men warp är ingen idé ändå eller?

warp longboard?
Men de blir lätt dyrt om man handlar på tex active, så är det iallafall med vanliga skateboards.

warp longboard?
bra brädor hittar du på concrete i göteborg. ligger på östra hamngatan 15, knalla bara upp på övervåningen. Vad jag erfarat är personalen rätt kunnig så be dom om hjälp.

finns brädor där från 1500 och uppåt.

Senast ändrad:
warp longboard?
vFagerstrom sa:
warp är en livshotande bräda! du förstår warps bushings (det som sitter på trucken som inte är metall om man ska beskriva det) är stenhårt. detta gör att brädan inte svänger något så man löser upp truckarna. när truckarna är lösa och du börjar komma upp i en lite högre hastighet börjar brädan att wobbla och du för noll kontroll av brädan och vips har du ramlat och har jätte ont.

som jonathan-o sa så satsa på en lite dyrare och lite bättre bräda typ en kahalani eller en fibretec.
wobble är dock än ganska dålig ursäkt då det absolut inte bör förekomma när man är lite mer erfaren, om man pumpar carvsvängar kan du åtminstone köra 60-65 med lösa truckar utan wobble, nemas problemas

warp longboard?
jonathan-o sa:
vFagerstrom sa:

wobble är dock än ganska dålig ursäkt då det absolut inte bör förekomma när man är lite mer erfaren, om man pumpar carvsvängar kan du åtminstone köra 60-65 med lösa truckar utan wobble, nemas problemas
Okej, its a fact, Warps longboards är stenkassa! att slänga pengar i sjön så att säga...
att de wobblar vid hög hastighet är även detta också ett faktum..
Jonathan-o: För det första, killen i fråga ville LÄRA sig åka longboard, dvs är inte "lite mer erfaren"...
Och för det andra, ovasett om du är sponsrad proffsåkare eller inte, det finns bättre truckar.. och såklart finns det sämre.. och en egenskap sämre truckar har är att just wobbla i hög hastighet.. och det är inget din mer utvecklade balanssinne eller teknik kan motverka.. o då snackar ja inte wobbla som i att svänga till lite, de kan du kanske parera.. utan när brädan går i sick-sack med typ 8 svängar per sekund..
Det jag vill komma till: Warps långbrädor - kassa (gäller lika mkt nybörjare som proffs),
Sector 9, Kalahani mm långbrädor - bättre! betydligt mkt bättre.. sen beror de ju såklart på modellen i sig...

www.longboard.se , bara att shoppa loss!

warp longboard?
blizzy sa:
jonathan-o sa:
vFagerstrom sa:

Okej, its a fact, Warps longboards är stenkassa! att slänga pengar i sjön så att säga...
att de wobblar vid hög hastighet är även detta också ett faktum..
Jonathan-o: För det första, killen i fråga ville LÄRA sig åka longboard, dvs är inte "lite mer erfaren"...
Och för det andra, ovasett om du är sponsrad proffsåkare eller inte, det finns bättre truckar.. och såklart finns det sämre.. och en egenskap sämre truckar har är att just wobbla i hög hastighet.. och det är inget din mer utvecklade balanssinne eller teknik kan motverka.. o då snackar ja inte wobbla som i att svänga till lite, de kan du kanske parera.. utan när brädan går i sick-sack med typ 8 svängar per sekund..
Det jag vill komma till: Warps långbrädor - kassa (gäller lika mkt nybörjare som proffs),
Sector 9, Kalahani mm långbrädor - bättre! betydligt mkt bättre.. sen beror de ju såklart på modellen i sig...

www.longboard.se , bara att shoppa loss!
chilla killen, ja snackade inte om warpbrädor i allmänhet, jag är fan den som snackar emot skiten mest. Warp longboarden är bara skit, truckarna är bara skit precis som sector nine's gullwings truckar pure crap

warp longboard?
jag tycker att själva brädan är helt okej! men truckarna, däcken och kullagren är helt kassa! jag bytte hjul och kullager och det känns helt okej. Jag vill byta truckarna när jag har pengar.
Det var inte jag som köpte WARP brädan. det var mina päron. Men de var snällt av dom att köpte en bräda över huvudtaget! Så jag tycker att Warp brädorna är helt OK för en nybörjare om man byter truckarna, däcken och kullagren.

warp longboard?
jonathan-o sa:
vFagerstrom sa:

ja det kan man med bättre truckar och bättre bushings men det jag skrev om warps truckar snackade jag om med snakie och jag tror att han är hyffsat "erfaren" med tanke på att han är världstvå i världen inom downhill.
skrev bara det han berättade..

warp longboard?
jag har en warp bräda funkar bra faktiskt! man får ju fixa lite me den så den blir bättre har tex lossat truckarna 2ggr för att kunna svänga mer!brädan blir mjukare efter ett tag och den går inte av hur dramatiska hopp du en gör på den!hjulen e hårda lätta att slide:a me! men dom rullar inte bra har lossat dom men men behöver byta kullagren på dom och kanske skaffa bredare trucka och hjul men för nybörjaren så funkar de!men man måste ta tag i de!ska skaffa ny till nästa sommar så jag lär mej på denna!

warp longboard?
Har testat en hel del olika brädor och precis som med allt annat så: man får det man betalar för. Lägger du 700 spänn är brädan kass.. i jämförelse med en för 1500 som är okej.. i jämförelse med en för 2500 som då spöar båda två (speciellt warpbrädan med hästlängder).
En kompis köpte precis en lushbräda, hans bräda är sjukt flexig, truckarna svänger nästintill runt en femöring och hjulen greppar vid downhill och släpper vid slide.. men så kosta den också 2500kr..

Är man nybörjare kan man ju börja billigare, men warp är verkligen under den nivån då man helt enkelt bara får skit.. okej, den är ju bättre än ingen bräda alls, men åkupplevelsen? nada...

warp longboard?
warp SUGER. jag började med den förra året och när jag köpte min fibreflex var det som att börja om på nytt. på blocket och sånt finns slipstream brädor för ca1000 kr och som nybörjare är det bäst att börja med en slipstream tkr jag. sen,när du kan, kan du köpa en lush eller nå sånt bomba skiten ur backar. eller något lugnare typ dance.

warp longboard?
Nu tycker jag ni är orättvist negativa om Warp-brädorna. Jag har en och tycker den är otroligt prisvärd. Den rullar givetvis inte lika bra som 3-4 ggr dyrare modeller men det skiljer inte fruktansvärt mycket. Har provat kompisars brädor men tycker den här är en helt ok bräda att börja med. Mjuk och svänger bra!

Senast ändrad:
warp longboard?
köp inte warp gör det bara inte... Passa istället på att köpa sector nine brädan på stadium för 1000 kr. Ganska billigt och den är inte så dålig.

warp longboard?
neeej. för guds skull köp inte warp. dom duger inte ens till nybörjare.
Alla som ska köpa tänker, jag köper en warp och ser ifall det är kul. men då blir det absolut inte kul! Du kan värken svänga eller åka.
Ska du ta fart får du sparka nått så sjukt mycket mer än på en annan bräda! lägg ut 2000 spänn på en bräda. inget snack om saken.

Plus på alla andra negatva saker så har den oskönaste formen en bräda kan ha! om jag inte blandar ihop det nu, men tror att camer är när dom går ner i mitten på brädan, om man räknar på brädden. Detta kan vara gött då dom är konkava. men ha en platt bräda som är camber tycker jag personligen är det äckligaste som finns!

warp longboard?
TheFibretech sa:
neeej. för guds skull köp inte warp. dom duger inte ens till nybörjare.
Alla som ska köpa tänker, jag köper en warp och ser ifall det är kul. men då blir det absolut inte kul! Du kan värken svänga eller åka.
Ska du ta fart får du sparka nått så sjukt mycket mer än på en annan bräda! lägg ut 2000 spänn på en bräda. inget snack om saken.

Plus på alla andra negatva saker så har den oskönaste formen en bräda kan ha! om jag inte blandar ihop det nu, men tror att camer är när dom går ner i mitten på brädan, om man räknar på brädden. Detta kan vara gött då dom är konkava. men ha en platt bräda som är camber tycker jag personligen är det äckligaste som finns!
camber och konkav är tvärtom det du skrivit bara så du vet :) Tycker oxå att warpbrädorna är riktigt osköna. Du som sa att dom svänger bra lär inte ha provat en bräda med ''riktiga'' truckar.

warp longboard?
daddiesboardshop.com e väll fett me klockrent? om paketet inte fastnar i malmö hoss en tjurig kärring ( det gjorde mitt ) så tar det typ.. 4 dagar + - .. billigt iaf :P min bräda kostade 1600 väl hemma i hallen och i sverige kostar den 2600 på billigaste stället

warp longboard?
36 sa:
vet ni någon affär i gbg som säljer dessa ni snackar om?
får kolla runt lite på nätet då, men tack :)

men tänkte också eftersom jag är nybörjare så lär jag aldrig komma upp i höga hastigheter heller tror jag,
men warp är ingen idé ändå eller?
longboard.se

<missade att det var en gammal tråd...>

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp