Where to?

123ski

Ny medlem
Where to?
Hej

Vi är ett antal killar som brukar ta en avstickare till fjällen i mars varje år. Har nu gjort både Branäs och Trysil 2 ggr vardera och är sugna på ngt nytt.
Vi utgår från Göteborg och kan väll åka ca 55 mil innan det börjar bli för långt. Någon som kan rekomendera något nytt inom denna radie från Gbg? Hemsedal unvikes. Åker mest i och utom pist.

Where to?
hela sälen området + kläppen är alltid mysigt. annars rekommenderar jag starkt att ni slänger er på natt tåget till Åre och åker lite längre men får fan så bra åkning! :)

Where to?
Hemavan och Tärna-fjällen rekommenderas varmt. Bättre pistat i Tärna men mer backar i Hemavan. Rekommenderas att hyra skoter eller lifta med nån som har skoter o få åka upp på lite fjäll runt om, finns hur mycket bra som helst... Vi brukade åka med familjen till Hemavan varje påsk tidigare 12 år i sträck.

Where to?
jmag sa:
Hemavan och Tärna-fjällen rekommenderas varmt. Bättre pistat i Tärna men mer backar i Hemavan. Rekommenderas att hyra skoter eller lifta med nån som har skoter o få åka upp på lite fjäll runt om, finns hur mycket bra som helst... Vi brukade åka med familjen till Hemavan varje påsk tidigare 12 år i sträck.
ja, det är ju alldeles runt knuten från göteborg. ca 55 mil var gränsen, hemavan är nog närmare det dubbla. :)
och så undrar jag varför ni vill undvika hemsedal? det är ju otvivelaktigt det bästa skidområdet inom 55 mil från gbg i mina ögon!

Senast ändrad:
Where to?
Ursäkta en Norrbottning, men är inte så vitt berest bland de sydliga toppar som finns i Sverige :> Dessutom, vad är 100mil? Körde jag hem till föräldrarna ToR förra veckan...

Verkar fel att rekommendera ställen man inte testat. Åre är bra också, men gillar Hemavan. Dessutom går det flyga direkt dit med NextJet.
http://www.nextjet.se/

Tillbaka
Topp