Whistler 07/08, Officiella boende tråden

zeppelin-erik

Ny medlem
Nu börjar säsongen närma sig och det är hög tid för en ordentlig boende tråd.
I denna tråd snackar vi ENDAST om boendet.
För att det skall bli lättare att få översikt vart det finns extra platser och vilka som söker plats tänkte jag att man gör följande.

Söker man bostad skriver man så här (ex):

[Söker]
1 plats. Ankommer 24 december stannar till 4e mars. Rökfri festprisse.

Har man platser över skriver man (ex):

[Finnes]
4 platser. Lägenhet, december-april. 4000 kr/mån. Inga husdjur.

Allt för att vi skall få en bättre överblick om läget på orten.

[Söker]
1 plats. Flexibel när det gäller tid, dec-jan till april-maj ungefär. Bredband i lgh krav.

[Söker]
1 plats. November- till vet ej hemfärd. Whistler Village eller Creekside.

Bredbands krav.

Senast ändrad:
kul att ingen har nån plats.. alla söker: P

Alla är lodare som inte orkar jobba lite för det goda! Just de! Glidare! ;D Om ni angagerar er kan ni hitta grymma boenden i Whistler

haha tack :P

jag antar att man skulle kunna styra upp ett större boende om flera slog ihop sig...ngt som kan låta intressant?

[Söker]
1 plats. 1 Nov - April/Maj. Icke rökare.

Ifall några har cirka samma tidsperiod så kan jag sätta igång att leta efter en lägenhet att dela på.

Eftersom det är boende tråden så frågar ja nu alla lyckliga som ska till Whissy:
Vilka ska bo på Vale Inn?

[finnes (eventuellt)] tänkte kolla om det över huvud taget finns intresse för att bo med mig och nån/några polers bara i en månad i creekside. sista januari-sista februari. det är en lägenhet med 2 badrum, ett avskilt somvrum och ett stort rum med utfällbar säng, soffgrupp med tv, kök osv. gemensamt jacuzzi i huset, gemensam utomhus pool, trådlöst, kabel tv, gemensam tvättmaskin/torktumlare. betalar 3600 på mann/månad om vi är 5st. 4st blire 4500 på mann/månad. vi ska stanna till slutet av maj men väntar förmodligen ett lass nya polers i början av mars. l8er

Senast ändrad:
[Söker]

Boende för säg 5 pers från mitten på april till slutet på maj. Någon som ska lämna boende redan i mitten på april får gärna höra av sig.

waldi sa:
[finnes (eventuellt)] tänkte kolla om det över huvud taget finns intresse för att bo med mig och nån/några polers bara i en månad i creekside. sista januari-sista februari. det är en lägenhet med 2 badrum, ett avskilt somvrum och ett stort rum med utfällbar säng, soffgrupp med tv, kök osv. gemensamt jacuzzi i huset, gemensam utomhus pool, trådlöst, kabel tv, gemensam tvättmaskin/torktumlare. betalar 3600 på mann/månad om vi är 5st. 4st blire 4500 på mann/månad. vi ska stanna till slutet av maj men väntar förmodligen ett lass nya polers i början av mars. l8er
Jag har tänkt spendera säsongen i Kanada men kommer vara på annat håll i landet fram till början av mars. Tänkte bara om ni fick en plats över från mars och framåt så är jag intresserad.

/erik

[Søker]

Boende før fyra goda svenskar. Från børjan eller mitten på Januari och tre till fyra månader framåt. Åldrar 20-23, alla brædåkare.

Senast ändrad:
[finnes] 2 platser, kille som tjej spelar ingen roll.slutet januari- mitten av maj boende i creekside,3000$ i månaden delat på 4. trådlöst internet,kabeltv,värme ingår. 5min buss från whis village och 2 liftar så är du på whis sidan... 2badrum, ett avskilt sovrum, stort allrum med kök osv, utfällbar dubbelsäng. gemensamt inomhus jacuzzi i bottenplan samt en liquor store, utomhuspool, tvättmaskin osv. I creekside finns matbutiker och allt du behöver. Vi är 2st softa hönndar, jag på bräda och min polare på skidor. jag åker mest park men även lite fresh. polarn åker mest pist/puder men även park. Jag har vart där förr så jag har allt lite koll iaf, HEHO. hör av er ASAP!

Senast ändrad:
[FANNS]
Rum för två i lägenhet i centrala whistler. $500 per person och månad. Allt ingår.
Internet... rubbet... tvättmaskin finns i trappen, kostar 1$50. Intresserade hör av sig snarast.
Kommer bo där själv, åker skidor och telemark, bott här i ett år, whistler är bäst, jobbar som bartender och bygger p2p gondolen... väl mött.

Senast ändrad:
fan, vart ju skit många som söker boende men när det väl finns är det ingen som är intresserad?

[sökes]
4 platser. Fyra glada tjejer som ankommer i mitten av januari och lämnar i slutet av april-början av maj!

[sökes]
16 snygga, söta, fräscha, glada, snälla, bra på att städa, bra på att laga mat, bra på att tvättat, bra på att underhålla, bra på att åka, bra på att kalasa, bra klädda tjejer att ha i mitt harem i whistler.

alla delar säng.

januari-april. kanske maj.

Sökes! Lägenhet/hus för 4 glada skidtjejer från mitten av januari till början av maj.
Har ingenting emot att dela med några andra!

( sökes)

för två personer under kortare tid ca: en till två månader..! inga speciella krav boendemässigt.. har inga problem att dela.. någon i samma sitts?

waldi sa:
vilka har köpt liftkort då? -- inga aggro inlägg nu tack!
Har planer på att köpa ett i helgen, så man med säkerhet får ta del av earlybird erbjudandet. Får gratulera till att du fick tag i ett youth pass :).

[Finnes]

2 platser i lägenhet i creekside. Vi blir 4 totalt och kostnaden blir då 750cad i månaden var. vi planerar att åka jan-april. I priset ingår även internet, gemensam hottub och medlemskap i gym. Det finns även möjlighet att flytta in tidigare och stanna längre i lägenheten. 5 min gång till liften som tar dig rakt upp på whistler.

kontakta mig helst på mail fredriklarsson17@hotmail.com

Senast ändrad:
det där med liftkort är ganska klurigt!.. om man får jobb inom blackcomb så får man ju liftkortet gratis, men om man inte får något jobb så får man pröjsa 2000kr mer för ett säsongskort... vad ska man chansa på, vad är värt måntro!? och det roliga är ju att man måste vara i whistler för arbetsintervjun och man åker dit i november, då är det försent för earlybird erbjudandet!!..smått kluven i den frågan =/

Bannie sa:
det där med liftkort är ganska klurigt!.. om man får jobb inom blackcomb så får man ju liftkortet gratis, men om man inte får något jobb så får man pröjsa 2000kr mer för ett säsongskort... vad ska man chansa på, vad är värt måntro!? och det roliga är ju att man måste vara i whistler för arbetsintervjun och man åker dit i november, då är det försent för earlybird erbjudandet!!..smått kluven i den frågan =/
Utveckla det där gärna med att man får pröjsa 2000kr mer. För liftkortet kostar ca 9000kr och då är det early bird priset jag menar.

För övrigt kan jag säga att det finns massa olika jobb inom intrawest på bergen. Alla har nog en sak gemensamt och det är VÄLDIGT LITE ÅKTID.
CrazyKruse jobbade på The Chic Pea förra vintern och han fick inte så värst mkt åkt. Så försök att fixa ngt annat jobb än ett jobb på ett berg.

Kan tipsa om att försöka få jobb på mataffären ute i Alpine Meadows. 2 av dom ja hängde med förra året jobbade där. Chefen va riktigt sjysst och försökte så gott det gick att fixa kvällsskift åt dom grabbarna så att dom kunde åka så mkt skidor som möjligt. En annan bra sak är att det är mest locals som handlar där så det är bara att börja snacka lite med dom så kan man säkert få hänga med och åka med dom. Dom vet ju trots allt massa spots som inte är så lätta att hitta på egen hand.

[Söker]
1 plats.Flexibel angående tid, nov/dec-april/maj.
Åker ditt för att åka så mkt på skidor som möjligt...Åkt sen jag va 14 bast så ngn gud e man ju inte direkt :)
Inga speciella krav bara jag får en säng att sova i...

[Söker]
2 trevliga värmlänningar behöver boende. Anländer 3:e januari och stannar tills april.

Vore, som sagt, jävligt schysst om någon kunde styra upp något större boende. Verkar som om 90% av alla inlägg här är för sökande.
Må väl!

Senast ändrad:
[Sökes]
2 eller 3 mycket trevliga killar 20år. Ska dra till whistler, ingen datum sagt. Vi gillar att åka bräda och mycket kröksugna. Hör av er. Bor i gbg

[Sökes]
2 platser. i stort sett vart som hällst.. Mellan januari tills april maj, eller tills vi blir utslängda..

[Söker]
1 plats. januari till maj.

Jag, brädåkare åker till Whistler för park och puder...

[Söker]
1 Plats.
Feb till maj.

21 år nersoftad kille från Skåne som står på skidor. Spottar inte i glaset och sover alldeles för länge. Har inga krav, bara jag får tak över huvudet och har softa människor att ha att göra med.

Hör av er!

Senast ändrad:
FINNES!!!!!

har två platser över i vår lägenhet, ligger i creekside. Vi är tre tjejer som åker dit 16 januari óch hem runt sista april. Hyra: 3900/mån

hör av er om det låter intressant!!! :)

Tillbaka
Topp