Whistler 10/11

Whistler 10/11
IvWest sa:
Tja!

Drar nu om en vecka! Är grymt taggad!

Vad är det man måste fixa i Vancouver innan man drar vidare mot Whistler?

Arbetsvisum har vi ju, men man måste få ett slags personnummer, right? Hur fixar man det?

Sen måste man öppna ett bankkonto, vilken bank ska man använda sej av tycker ni? Kan man fixa detta i Whistler?

Vi ses! :D
Ey! Mycket att vara taggad för, jag lovar!

I Vancouver fixar du ditt SIN# (Social Insurance Number) på ett "Service Canada"-kontor.. Sök på Google Maps så hittar du vart de finns.

Bankkonto och telefonnummer fixar du bäst i Whistler.. Jag kör TD Canada Trust Bank som är bra att ha och göra med..

Ha're!

Whistler 10/11
fISKARgUBBEN sa:
IvWest sa:
Tja!

Drar nu om en vecka! Är grymt taggad!

Vad är det man måste fixa i Vancouver innan man drar vidare mot Whistler?

Arbetsvisum har vi ju, men man måste få ett slags personnummer, right? Hur fixar man det?

Sen måste man öppna ett bankkonto, vilken bank ska man använda sej av tycker ni? Kan man fixa detta i Whistler?

Vi ses! :D
Ey! Mycket att vara taggad för, jag lovar!

I Vancouver fixar du ditt SIN# (Social Insurance Number) på ett "Service Canada"-kontor.. Sök på Google Maps så hittar du vart de finns.

Bankkonto och telefonnummer fixar du bäst i Whistler.. Jag kör TD Canada Trust Bank som är bra att ha och göra med..

Ha're!
Okej!

Tack för svaret! :D TD Canada Trust Bank låter tryggt och bra, det hör man ju direkt på namnet! :rolleyes::D

Ha det!

Whistler 10/11
Hej igen, vilket är bästa (billigaste) sättet att ta sig från Vancouver till Whistler?

Greyhound express är det jag tror, men jag läste på deras hemsida att man bara får ha med sej ett bagage.. vi har 3!! (väska, skidor, pjäxbag) hur mycket måste man betala extra om man ens får ta med sej allt?

Senast ändrad:
Whistler 10/11
Går bra att slanta upp och ta mer baggage. Det kostar en del men är klart billigast såvida man inte hittar någon på craigslist som ska köra. (kanske inte för den som precis kommit till stan)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp