Whistler 10/11

Rap-attack

Ny medlem
Whistler 10/11
Hallå allesamman!

Tänkte att det var dags för en tråd för oss som spenderar säsongen i Whistler i år! Gissar att ni är ett gäng!

Själv drar jag dit med en polare, vi lyfter från Sverige den 13 dec och stannar förhoppningsvis säsongen ut. Har hittills bara fixat boende på hostel den första veckan, så om några är sugna på att styra ihop ett boende tillsammans så är vi gärna på! I övrigt vore det kul att veta vilka som ska dit och hur länge ni kommer vara där!

Whistler 10/11
Jag flyger till Vancouver den 15 nov och drar mig uppåt Whistler runt den 18 nov. Ska bo hos två polare i Creekside medans jag finner mig ett boende. Stannar till maj nångång och ska jobba på ett Café i Whistler Village.

Whistler 10/11
twixie sa:
Jag flyger till Vancouver den 15 nov och drar mig uppåt Whistler runt den 18 nov. Ska bo hos två polare i Creekside medans jag finner mig ett boende. Stannar till maj nångång och ska jobba på ett Café i Whistler Village.
hur fixade du jobbet nu innan? kontakter?

Whistler 10/11
Pixa sa:
twixie sa:
hur fixade du jobbet nu innan? kontakter?
Nej jag åker via en förmedling så slapp man tänka så mycket :) dom raggade upp jobb och jag fick intervjuas över skype. Jäkligt skönt!

För övrigt vill jag tillägga att jag gärna vill hooka upp med lite folk som är intresserade av att fixa boende. Har en del filurer på g som är sugna på kollektiv. Hör av er om nån behöver fler i ett boende eller vill ha några att leta boende med.

Whistler 10/11
Jag och en kompis söker boende, så om det finns några som har plats för två easy-going, vänliga och sociala roommates, då är det bara at skicka en pm. :)

Whistler 10/11
Jag tänkte åka till Whistler i slutet av januari och stanna till april iaf. Jag söker boende och delar gärna om någon har en plats över. Har åkt mkt skidor innan och är flexibel och glad och en bra roomie helt enkelt! Alla boendetips är välkomna.

Senast ändrad:
Whistler 10/11
vi är 4 softa dudes som kickar ner den 29-30 dec, stannar till slutet av april eller tills pengarna tar slut.
har fixat lägenhet i creekside och ska leta jobb så fort vi kommer ner

Whistler 10/11
Tjena!

Jag och min flickvän kommer åka över till Whistler den 5:e januari och planerar att stanna t.o.m april. Boendeletandet är i full gång men vi skulle gärna bo tillsammans med några andra sköna dudes i nåt lite större place. Vi är 19 år gamla och gör vår första säsong nu i vinter men har åkt skidor sen födseln. Arbetsvisumet är kirrat och planen är väl att jobba om/när pengarna tar slut. Annars vill vi mest hänga runt och träffa sköna människor och ha den bästa vintern ever! Så om nån/några är sugna att leta boende med oss så skicka ett PM så styr vi upp det!

Peace!

Whistler 10/11
Hej,

Passar på att stjäla lite tråden jag med, nämligen också på jakt efter boende i whistler! Så är det någon som har en plats över eller någon som är sugen på styra upp något ställe att bo på ställer jag gärna upp ;)

För min del spelar det ingen större roll hur boendet är, bara det finns snö utanför och värme inne :) Har en budget som tillåter mig att slippa jobba och bara åka skidor hela dagarna, men målet är klart ett jobb! Perioden jag tänkt vara borta är jan-aprill, men några dagar hit och dit spelar ingen roll det heller.

Som person är jag ganska easy-going och brukar alltid gå ihop med de flesta. Kanske kan säga jag heter Alexander och är 22 år med..

Vill någon veta något mer, elelr är sugen på att styra ihop ett boende är det bara att skriva! Antingen här eller på mailen (alexander.thor@gmail.com).

Peace

Whistler 10/11
Tja,
Här är en till som är ute sent och undrar om någon söker en person att fylla ut ett boende med?
Kan tillägga att jag är 23 år och har tänkt att dra över i Jan/Feb. Jag är öppen för förslag när det kommer till boende och om ni kontaktar mig här på sidan berättar jag gärna mer om mig själv!

Whistler 10/11
Tjena! Vi är ett gäng på fyra som drar till whistler i januari men har inte fixat med boende än.. är det nån som vet nån bra adress, telnr eller liknande där man kan kolla efter boende?

Whistler 10/11
Nån rolig och soft grupp svenskar i Whistler som har nått boende över till två svenskar runt den 9 december och framöver? Eller om några är sugna på och hyra nått tillsammans så vi blir ett bra och trevligt gäng svenskar?

Whistler 10/11
Tja, tänkte bara slänga ut en liten undran om någon har ett rum eller så över till mig och min tjejkompis, vi söker boende för hela säsongen (är i Whistler nu)!

Whistler 10/11
ananasflickan sa:
Tja, tänkte bara slänga ut en liten undran om någon har ett rum eller så över till mig och min tjejkompis, vi söker boende för hela säsongen (är i Whistler nu)!
Vi sitter i samma sits, är också i Whistler nu men behöver boende så snart som möjligt. Intreserade och försöka kirra nått ihop?

Whistler 10/11
ananasflickan sa:
Vi sitter i samma sits, är också i Whistler nu men behöver boende så snart som möjligt. Intreserade och försöka kirra nått ihop?

Whistler 10/11
Sett att det är många som söker rum och boende i Whistler via freeride.
Tror inte att det är speciellt lätt att lösa då många åker ner i grupp och de flesta har ganska begränsad bo-yta, bättre då att få kontakt med någon kanadensare som har rum över eller hyr ut lägenhet ist för att försöka fixa i andra hand.
Gick väldigt simpelt och snabbt för oss att lösa lägenhet trots att vi började leta sent. Mitt tips är att kolla annonser i lokala tidningar

Whistler 10/11
Hallåja!

Jag åker till Whistler den 14 februari och drar hem igen den 31 mars, är alltså borta i ca 1,5 månad. Min fråga är hur man enklast gör med liftkort. Ska man behöva köpa ett "säsongskort" som egentligen gäller från november-april eller finns det något enklare/billigare sätt?

Whistler 10/11
Hej alla. Dessvärre flyttar två i vårat gäng ut nu under veckan och vi kommer att ha två sovplatser lediga i creekside 100m från huskys dvs max 5 min till creek gondolen tom början av aprill. Så om du/ni vill bo med 5 andra grabbar finns det 1-2 platser hyran är troligtvis den lägsta i Whistler under 400 inkl allt. Svara i tråden om ni är sugna
//Daniel

Whistler 10/11
Hej,

Vi har boende precis vid Whistler square, 200m från backen, mitt bland allt uteliv med bastu och en jacuzzi på balkongen. Det finns nu två lediga platser till förfogan. Läget är helt galet bra och lägenheten är riktigt fin, nära till lift, mat, uteliv, etc. Kan inte bli bättre.

Hyran ligger på 850 CAD/person. Deposition ligger vi redan ute med och kan göra det resten av säsongen.

skriv till joakim.olsson.89@gmail.com om det låter intressant.

/J

Whistler 10/11
kimaeh sa:
Hej,

Vi har boende precis vid Whistler square, 200m från backen, mitt bland allt uteliv med bastu och en jacuzzi på balkongen. Det finns nu två lediga platser till förfogan. Läget är helt galet bra och lägenheten är riktigt fin, nära till lift, mat, uteliv, etc. Kan inte bli bättre.

Hyran ligger på 850 CAD/person. Deposition ligger vi redan ute med och kan göra det resten av säsongen.

skriv till joakim.olsson.89@gmail.com om det låter intressant.

/J
Haha, där har jag bott en säsong. Nice

Tillbaka
Topp