Whistler säsong 2011/2012 ?!

Har då ingen aning om vilket datum jag åker ner ännu... Väntar på att dom ska höra av sig om mitt visum fortfarande! Jobbiiiiiiigt :(

Kan bli hårt Dennis,

International Experience Canada
is since a few days out of IEC permits for Swedes this year. We have requested 50-100 extra but are still waiting for a decision from Canada. I will post here as soon as I get a reply. In the meantime, please do not send in any applications or pay any fees if you are from Sweden.

osten_09 sa:
Kan bli hårt Dennis,

International Experience Canada
is since a few days out of IEC permits for Swedes this year. We have requested 50-100 extra but are still waiting for a decision from Canada. I will post here as soon as I get a reply. In the meantime, please do not send in any applications or pay any fees if you are from Sweden.
vaaa? galet... fick mitt idag. har varit lite smånervöst med tanke på att flygbiljetten köptes för två veckor sedan. hoppas de får massa extra nu då!

Jag åker ju med Work&Travel så jag hoppas för deras del att dom fixar det där åt mig och min polare! Annars skiter jag i visumet, åker ner och gifter mig istället!

Orkasnorkla sa:
Dennis70 sa:
Jag åker ju med Work&Travel så jag hoppas för deras del att dom fixar det där åt mig och min polare! Annars skiter jag i visumet, åker ner och gifter mig istället!
Vad får du sammanlagt punga ut till work and travel?
hmm... När det står paketpris t. ex. 18500:-
så tillkommer det massa smågrejs
så jag tror hela summan slutade på 23-24000...

Men då känner jag att man glider som på ett bananskal hela vägen!
och om inte pengarna spelar någon roll så tycker jag work&travel gör
ett bra jobb! Skulle faktiskt kunnat spara några tusenlappar om jag
velat...

Entire sa:
Inzy88 sa:
hej .. vilka här inne är sugna på och dela boende. tänkte ta fram några förslag nu i helgen och skulle vilja fylla upp rummen direkt... jag och tjejen åker ner 31okt..
jag delar gärna boende med er! Har säsongat en gång tidigare, och tänkte slå på stort denna säsong med whistler!
kille, 21.
Jag delar också gärna boende! jag säsongade i cham förra vintern, är sugen på kanada denna säsong! :) Har ni någon plats kvar?

Hej!
Någon som har en sovplats över i feb/mar?
Är ensam tjej som åker, 24år och vill ha två grymma månader i Kanada! :D

Försäkring..

Fick precis en offert från IF på 4975 SEK.

Jag planerar att vara borta i 6 månader och jobba.

Är det ett skämt eller?

Är jobbförsäkring med i det priset? Annars låter det lite väl högt... en vanlig förlängd hemförsäkring i 5,5 månader för mig skulle gå på runt 3000, men då ingår inte jobbförsäkring. Trygghansa har jag.

Hallå gott folk!

Vi är 3 goa grabbar från Helsingborg som ska göra en säsong i Whistler, vi har bara boendet kvar att fixa!
Då det finns gott om dyrare/större boende så letar vi fler att dela med!
Vi kommer ner 5e december och två av oss stannar till någon gång i april~.

Hör av er!

Senast ändrad:
sophieaman sa:
Nån som har boende med 2 platser över? Eller finns det flera hemlösa säsongare som har lust att bilda kollektiv?
Vi är två tjejer som ska ner den 18e november och kommer stanna hela säsongen, vi delar gärna boende ihop med några! Har ni hittat något ännu?

elin-mae sa:
Entire sa:
Inzy88 sa:
hej .. vilka här inne är sugna på och dela boende. tänkte ta fram några förslag nu i helgen och skulle vilja fylla upp rummen direkt... jag och tjejen åker ner 31okt..
jag delar gärna boende med er! Har säsongat en gång tidigare, och tänkte slå på stort denna säsong med whistler!
kille, 21.
Jag delar också gärna boende! jag säsongade i cham förra vintern, är sugen på kanada denna säsong! :) Har ni någon plats kvar?
Vi är två tjejer som ska ner den 18e november och är sjukt sugna på att dela boende!! Är det fortfarande akutellt?

moarl sa:
Hallå gott folk!

Vi är 3 goa grabbar från Helsingborg som ska göra en säsong i Whistler, vi har bara boendet kvar att fixa!
Då det finns gott om dyrare/större boende så letar vi fler att dela med!
Vi kommer ner 5e december och två av oss stannar till någon gång i april~.

Hör av er!
Åh vi är i jätte behov av att hitta boende och delar gärna med några andra. Vi är två tjejer som åker ner den 18e november och kommer stanna hela säsongen, Skulle vara grymt om man kunde hitta ngt tillsammans. Är ni fortfarande intresserade?

har nu bokstavligen mejlat ca 100 olika ads på craigslist..... någon annan som fått napp än?? hade varit småskönt att ha det fixat och slippa hostel eftersom de alla ligger minst 5km utanför village (!!)

Någon som behöver hjälp med att komma igång med boende i Whistler?
Jag har boende i Upper Village, ett ski in ski out med hot tub och dealen så sjukt nära liftarna och delar denna 2 bedroom lägenhet med 3 andra. Skall dock inte åka över förän i december så om det är någon som skulle vilja ha någonstans att bo i en månad nu i november medan du letar boende så hör av dig. Det är ofta mkt lättare att hitta boende när man väl är på plats...Hyra $ 550 för hela november. Kan fixa så att du kan flytta in 25 oktober och stanna några extra dagar i Dec om det skulle behövas.

nu har jag fått rätt många svar på mina hundra mejl. känns bra. så nu undrar jag om det är någon här som har koll på områdena runt om village? creekside har jag blivit rekommenderad, men är det någon som vet något om alta vista eller alpine? lite billigare där men några km från village om jag förstått det rätt??

Om ni är sköna lads som godkänns av de resterande 6 som ska bo hos oss + landlorden så finns det underbara möjligheter att få bo i vackra Whistler från 15nov-15maj. Hör av dig vid intresse :)

Chilla sa:
Om ni är sköna lads som godkänns av de resterande 6 som ska bo hos oss + landlorden så finns det underbara möjligheter att få bo i vackra Whistler från 15nov-15maj. Hör av dig vid intresse :)
Gäller det även transor/ lite smått sjuka norrlänningar? :)

P&K

Halloj alla puderkåta människor!
Jag o min kompis eftersöker två trevliga o pratglada roomates till vårat boende. Vi drar ned 2 Januari o stannar 3-4 månader. Det är en superfräsch lägenhet mitt i byn med diverse bekvämligheter.

Vi e 91or så runt den åldern vore väl trevligt oxå :) Hör gärna av er om ni e intresserade:)

catch you on the flip side.

Chilla sa:
Var ligger boendet och hur mycket i månaden?
Jag och Gabriella letar nu boende för fullt för nov-maj
:)

Haaaaj!

Nu har vi antagligen fått ett hus i Village och söker 2st sköningar för 5-6mån med start 5e december!
Inte så farlig hyra, hör av er med lite information i PM!
:D

haha.

NU ska jag vara "blocket" och leka annonsutgivare.

Har en engelsk polare som har ett rum över i whis, sååhär skrev han till mig.

It will cost..
616 CAD for Nov/Dec then 462 CAD for Jan/May as someone else is moving into jonny's room with him and 308 CAD for the damage deposit.
If they want it even cheaper they can have someone else share their room.
1st November
Not to sure where its located, not far from the lifts though.
and
"3 bedrooms, big living room, wood fire, fire pit in garden with shelter, nice kitchen"

Sök efter Peter simmil bland mina vänner på FB och skriv honom ett mail, lär bli awsm! :D
eller hör av er till mig så vidarebefodrar jag.

Nujäklar!
Har fått nys om att våran grannhus erbjuder 6 fräääscha platser från 15jan-15maj!
dunderfint, 5-10min skön promenad från the ceter of the village!

Hör av er för mer info :))

nu är vi framme i vancouver efter en ganska osmidig resa... pga demonstrationer i frankrike blev vi försenade i paris och missade vårt connecting flight i montreal. som tur var pröjsade air france för en natt på sheraton. helt okej. imorgon blir det buss till whistler. yeeeey.

Jag är ute efter boende från typish 15 januari till mitten på juni, åker ensam och det vore sweet att inte bo själv. Någon som vet något?

Tillbaka
Topp