windows moviemaker

Victors

Aktiv medlem
windows moviemaker
jag behöver lite tips om windows redigeringsprogram och här är listan på frågor:

1. hur man tar väck ljudet från klippen
2. hur man gör text xD har fortfarande inte klurat ut det än men de e säkert enkelt.

säj järna några andra effekter/tips om programmet

windows moviemaker
1. står ''klipp'' högst upp där kan du väla ljud där ställer du in om dom ska va tysta bla.bla

2. gå in på verktyg där står det texter och efter texter.

tips. SPAR OFTA!!!
det hänger sig alltid

windows moviemaker
haha jag märkte det fast det hade autosparat sig. men jag övar bara så jag skrapar ihop lite klipp från vintras.

windows moviemaker
tips: Redigera absolut inte i moviemaker. Det är den värsta jävla grantopp skiten man kan hitta på en gata i helvetet med satan hängande lite småkåt bakom sig.

Kör pinnacle studio 9 plus expansion pack.

Dt e grym

windows moviemaker
jag tror faktiskt itne det går pga windows programmet har tyvärr inte alla funktioner men man vet ju aldrig

windows moviemaker
haha okej me vilket amatörprogram ska jag ta då? jag e rätt kass på redigering men ja e inte helt värdelös

windows moviemaker
man bara drar tids sträcket dit du vill ha det klippt å sen klickar du på en
liten symbol under "skärmen" där filmen spelas upp

tror de är så iaf

windows moviemaker
Använd sony vegas.
Det klart bästa programet nybörjare som proffs.

lätt att använda och förstå.
Kanske tar lite tid innan man kommer in i det.
MEn sitt i en timme med det så kan du grunderna sen.

windows moviemaker
Fille90: ...som proffs är väl adobe premiere pro LITE bättre än vegas kanske...

men som sagt är det viktigaste med moviemaker att man sparar typ hela tiden eftersom det har en tendens att hänga sig hela tiden...
sen är det bara att kolla på "rydell himself"'s svar..

Senast ändrad:
windows moviemaker
okej... har tidigare försökt använda vegas men fick inte riktigt koll på det med slowmo, filmeffekter hur man stänger av klippets ljud bla

windows moviemaker
1. du högerklickar på ljudet under bilden och väljer sedan tyst, om du inte ser nåt ljud under klippet kan du klicka på "video" en gång, då ska de funka.

2. uppe bredvid klippsamlingar finns det en liten knapp med "uppgifter". klicka på den, sen letar du i vänstarspalten och där hittar du "gör för/eftertexter" klicka på den, sen kan du välja typ för/ eftertexter samt text på, före och efter det markerade klippet

windows moviemaker
om ni snackar redigeringsprogram för amatörer, skulle jag nästan föreslå IMovie. det är ungefär det enklaste man kan tänka sig, samtidigt som det inte är allt för värdelöst.

windows moviemaker
Fille90 sa:
Använd sony vegas.
Det klart bästa programet nybörjare som proffs.

lätt att använda och förstå.
Kanske tar lite tid innan man kommer in i det.
MEn sitt i en timme med det så kan du grunderna sen.
men det måste man väll köpa

windows moviemaker
windows movimaker är reidigt osoft...
går säkert lika bra med klick and play eller digitalasandlådan

windows moviemaker
Men när de hänger sig för alla är de för att ni har för dåliga "kort"
typ grafik , moder , video , ljud och sånt! moviemaker hänger sig aldrig för mig

windows moviemaker
Tillbaka
Topp