WMV till WMV

WMV till WMV
Hej, undrar en sak.
Filmer från videokamera är ju välddigt stora så då undrar jag om det blit kvaliteskillnad om man renderar själva grundklippen till WMV, så att de inte tar så mycket plats.

Alltså, blir det skillnad om man redigerar WMV klipp och sen renderar allt till WMV eller om man Redigerar med AVI (som klippen blir i från början, när man lägger in dom på datorn)och sen renderar till WMV ?

haha, hoppas ni fattar :P

WMV till WMV
så du ska alltså rendera WMV till WMV?

Det är väl som att köpa en 10krona för en 10krona

WMV till WMV
ok, men asså göra WMV å sen ha själva filmen i WMV, kanske inte rendera då men spara filmen i WMV, blire skillnad ? Om klippen är i WMV från börjaan.. liksom typ så,,,,

Senast ändrad:
WMV till WMV
Jag tror han undrar om det blir kvalitets skillnad om renderar från avi (som det är i från början) till wmv?

Det första fattar jag inte ett skit av.

Senast ändrad:
WMV till WMV
Jag gissar att du menar att duvill ha de klipp som läggs in från kameran i .wmv och undrar hur du gör detta direkt till datorn istället för att lägga in de som avi och sen göra om dom till wmv för att sen redigera och spara filmen som wmv. Detta går att göra i moviemaker haha. Om jag nu gissat rätt.

WMV till WMV
haha, nemmen asså först renderar jag det som jag lägger in från AVI till WMV å sen redigerar jag filmen å får ut den i WMV format.

Blir det kvalitet skillnad på de lr om man redigerar den Direkt från AVI.

För de tar så stor plats me AVI !!!!!!

haha

ALLTSÅ FRÅGAN ÄR OM DET BLIR SKILLNAD PÅ KVALITEN !

Senast ändrad:
WMV till WMV
Om det bli skillnad i kvalite och storlek efter att ha rendrerat filmen beror väll ändå på i vilken kvalite du ställler in att programmet ska rendrera filmen.
Sen är min personliga åsikt att wmv skall undvikas till varje pris. Men det är ju min åsikt

WMV till WMV
Ja det blir kvalitétsskillnad. Det kommer ju innebära att du komprimerar materialet två gånger istället för en. Köp dig en hårdddisk istället, de är billiga numera.

Tillbaka
Topp