WTR sula och gripwalk bindning

Tottek

Aktiv medlem
Tjenixen!
Har köpt ett par Atomic hawk ultra 120 XTD och har ett par marker griffon 13 demo bindningar på mina skidor, hittar inte att man kan höja o sänka på bindningarna, hur vet jag om det funkar ihop eller inte??

Hmm...
Det ska tydligen inte funka enl. de officiella rapporterna. (ännu ska sägas..)
Själv så skickar jag ner mina Atomic HU XTD 130 i de bindningar som sitter på den skida som ska köras.
I Gripwalk bindningar funkar det helt ok, dock lite knöligt att få framdelen på pjäxan att passa perfekt i bindningen. Känns som sulan fram på WTR:n är lite tjockare än Gripwalken. Ännu knöligare är det att få ner pjäxorna i "normala" bindningar. Men det funkar.
Är det säkert?
Löser bindningen ut som den ska?
Garanterat inte.
Kommer jag använda mina pjäxor som "allroundare" trots detta.
Ja.
Rekommenderar jag detta sätt till andra?
Nope.
Hoppas att du, trots mina svar, blivit något klokare i denna fråga.

Gå till närmaste sutare/skomakare. Hen kan ta 1-2 mm bort av sulan lätt och snabbt, jag gjode det för mina Dynafit pjäxor, så de passade bättre för mina gamla Salomon 916 bindningar. Betalade 5 euro för skomakaren för arbetet.

Gick också på en nit att köpa wtr-skor. (Hawx) ett rackarns bängel och en utdööende norm... Kommer behöva köpa nya skor..

Märkligt, men åkte idag utan att justera höjden något o ner kom jag o funkade galant tkr jag ^^

Atomic säger att XTDs WTR sula ska va ok med gripwalk bindningar. Även om det inte är officiellt på den där charten ovanför.

Verkar som att endast "marker griffon 13 ID" från senare årsmodell som stödjer wtr. Fick jag fram av lite googlande.

kurono sa:
Verkar som att endast "marker griffon 13 ID" från senare årsmodell som stödjer wtr. Fick jag fram av lite googlande.
Har ett par ID monterade på Elan ripstick. Funkar bra och är billiga.

Annars finns bla.

tyrolia attack 3
Salomon shift
Salomon warden 13 mnc
Nc konect dual (raceskidor)

Så det va inte pengar i sjön att köpa dessa pjäxor?? Kommer dom funka för alltid på salomons bindningar? :)

Någon som vet hur bra Tyrolia attack2 13 fungerar med WTR-sula? Det står på Tyrolias hemsida att den funkar med alpinpjäxa eller Gripwalk. Jag har Salomon Quest Max 130 från 2015 och dom passar ju i bindningen men man vet ju inte riktigt om bindningen kommer fungera som den ska

Senast ändrad:
Nu när jag tittar på mina sulor Salomon quest max 130 ser det ut som det är vanliga alpinpads, jag var helt säker på att det var wtr. Någon som vet hur det är?

Tillbaka
Topp