www.masoski.se ?

Carl-Oskar

Medlem
www.masoski.se ?
Hej, ville bara kolla om det är någon på freeride som har fått ett oseriöst intryck av masoski. Jag blev tillfrågad förra året om att va med i Teamet och han som var ansvarig lovade massa " coola" grejer och förmåner. Nu står jag med på den här sidan men jag har varken fått köpa skider, fått skider, jag får inte ens kontakt med någon från masoski.

www.masoski.se ?
hahaha dom har ju lyckats med totalt fjasko..

först erbjuder dom b spons till alla som söker typ (skidmärket High Society alltså).. sen innebär det altlså att man får köpa grejjer till "reducerat" pris.. dvs. typ 15%
när han som är ansvarig igentligen köper in skiten för ungefär 500:- paret.. och säljer till dom "b sponsrade åkarna" för 3500:- eller hur mycket de nu var, kommer inte ihåg riktigt.

sen lockade dom med att man även kan få köpa oakley saker (och ett gäng andra märken också) till reducerat pris och då även vara med i deras b team.

mot detta måste man alltså skriva bra om dom, "alltid!!" åka på deras produkter och prestera bra i tävlingar..

ungefär så är intrycket jag fått av dom..
inte så smart gjort

www.masoski.se ?
Låter ju som en grymt bra deal ;)
Tänk att få vara med i deras team och få köpa saker till reducerat (!) pris. Fan vad tufft att vara sponsrad alltså....

www.masoski.se ?
jeppenator sa:

först erbjuder dom b spons till alla som söker typ (skidmärket High Society alltså).. sen innebär det altlså att man får köpa grejjer till "reducerat" pris.. dvs. typ 15%
när han som är ansvarig igentligen köper in skiten för ungefär 500:- paret.. och säljer till dom "b sponsrade åkarna" för 3500:- eller hur mycket de nu var, kommer inte ihåg riktigt.

sen lockade dom med att man även kan få köpa oakley saker (och ett gäng andra märken också) till reducerat pris och då även vara med i deras b team.

mot detta måste man alltså skriva bra om dom, "alltid!!" åka på deras produkter och prestera bra i tävlingar..

inte så smart gjort
Haha sidan såg ju inte så värst seriös ut heller. Man fick se namnen på teamåkarna vart man än klickade, men ingen info om varken produkter eller åkarna. Va är det för nåt egentligen? Är det ett dotterbolag till HS eller gör de egna skidor? Skum sida i alla fall.

www.masoski.se ?
Vem är det egentligen som står bakom masoski och den omtalade highsociety-sponsen.
Måste väl vara någon som finns här på freeride, eller?

Tycker du ska begära en massa grejer nu... liksom dom har använt ditt namn som om du vore åkare för dom. Skulle något skidmärke påstå att dom sponsrar Jon Olsson och ha bilder på honom utan att det är så skulle ju en ersättning eller något kunnats krävas.

Den gamla "b-sponsen" som gavs ut förut var ju riktigt dålig, små barn lurades att tro att de var en del av ett bra team men i själva verket var det bara ett säljarknep, och inte tjänade dom någe på det heller.

www.masoski.se ?
ja tycker dom va osmarta idioter som sålde skidor ja kundw göra bättre på slöjden finns de nåt som är sämre än lorch måste de va highsociety!

www.masoski.se ?
tittti540 sa:
ja tycker dom va osmarta idioter som sålde skidor ja kundw göra bättre på slöjden finns de nåt som är sämre än lorch måste de va highsociety!
Är lorch också dåliga?
Jeppe åkte ju omkring på ett par såna förut och tyckte dom var jättesköna...

www.masoski.se ?
felix sa:
tittti540 sa:
Är lorch också dåliga?
Jeppe åkte ju omkring på ett par såna förut och tyckte dom var jättesköna...
lorch skidorna är as sköna, hade dock något materiellt problem så bindningarna släpptes. hoppas dom fixas, skulle nästan kunna tänka mig att köpa ett par isf

www.masoski.se ?
felix sa:
...Den gamla "b-sponsen" som gavs ut förut var ju riktigt dålig, små barn lurades att tro att de var en del av ett bra team men i själva verket var det bara ett säljarknep, och inte tjänade dom någe på det heller.
Ja, vad annars? Att ett skidföretag sponsrar skidåkare gör de inte för att de vill belöna dig för du är så himla bra på att åka skidor, de vill bara tjäna pengar på dig.

www.masoski.se ?
jeppenator sa:

inte så smart gjort
Är inte helt sant det där... Priset för de b-sponsrade åkarna var lite mer än inköpspriset, lite drygt halva butikspriset. Sen att skidorna var dyra är en helt annan femma...
Och självklart ville dom att du skulle göra bra reklam för dom och prestera bra i tävlingar. Vad tror du annars man har sponsrade åkare till? Är knappast någon vägörenhetsinrättning att driva skidagentur... Finns ju smågrabbar som gör 900:or åt alla fyra hållen och ändå inte kvalificerar sig för spons. Problemet är att en massa ungdomar tror att dom kan få en massa saker sjukt billigt eller grattis utan att ge något i gengäld. Har man inget att komma med bör man kanske inte ställa så höga krav eller?

Jag är iofs lite partisk iom att jag körde för dom 2 säsonger... Men jag hade aldrig några problem med vare sig priser (kan vara för att jag inte är 15 bast och faktiskt tjänar mina egna pengar...) Bra skidor, trevlig personal både hos Masoski och High Society i USA samt servicen.

Sen vet jag att Masoski hade både problem med leveranserna ifrån USA samt produktionsfel på den 08/09 års parkskida som teamet fick. Den skidan var tydligen fortfarande under utveckling och var för mjuka under bindningen.

Masoski, den svenska agenturen för HS har för övrigt nu lagt ner sin verksamhet.

Tillbaka
Topp