Z5 eller Z3?

SofiaWallstroem

Ny medlem
Z5 eller Z3?
Har bestämt att jag faktiskt ska köpa en ny kamera nu, en med mer zoom.
Funderar på Minolta Z3 eller Z5, har kollat runt lite, och när jag har kollat olika recensioner verkar det inte vara så stor skillnad på dom. Även om det känns som att den nya kameran borde vara den bättre.
Nån som vet ifall Z5 är värd dom där extra pengarna? Eller har tips på någon annan kamera, inte över 4500 med ett större minneskort?

Z5 eller Z3?
Canon IXUS 40 och 50 är ett par riktigt bra kameror. 3x Optisk zoom, standard på de flesta digitalkameror, bra batteritid, snabbt autofokus och väldigt skarpa bilder. Deras sekvenstagning fungerar också alldeles utmärkt. Och så är det små och behändiga.

Har haft min IXUS 500 nu under hela säsongen och fotat skidbilder och jag är mkt nöjd.

Fast, man skulle ju vilja ha en Canon EOS 1D :P

Hoppas det var till lite hjälp.

Annars finns det utmärkta recensioner på http://www.steves-digicams.com

Z5 eller Z3?
jag (eller pappa) har både en canon ixus 500 och en canon eos 350d.

först fick vi ixusen och detn var skitbra, sen när vi fick eosen så var den så grymt mecket bättre, det är knappt nån idé att köpa ixus om du inte vill ha just en liten kamera

eosen är ca dubbelt så dyr men ca 3 gånger så bra. hoppas att jag kunde hjälpa lite.

men är det en liten kamera du ska ha så är ixus 500 riktigt bra.

Z5 eller Z3?
Kan tyvärr inte säga vilken som är bäst, men jag har själv en Z3 som jag är nöjd med. Lite långsam när man tar flera bilder i följd tyvärr.
Mitt tips är att absolut inte gå ner i zoom, då blir det bara massa bakgrund och en liten flugskit mitt på bilden, inte kul.
Minneskorten är alltid små original, inte så mycket att göra åt, bara att lägga in direkt i budgeten att man måste ha ett nytt, större.

Z5 eller Z3?
Har en "familjekamera" just nu, en minolta g530, som har 3x zoom, men jag vill ha mer. Den räcker inte så långt, eftersom jag inte vill använda digitala zoomen. Så en Ixus är inte aktuell, men tack för tipsen iallafall!
Och jag uttryckte mig lite dåligt, jag menade en kamera, och ett extra, större minneskort som inte skulle kosta mer än 4500 tillsammans.
Det är det som är bra med Z3 och Z5, då kan jag ta 128 mb minneskortet som vi redan har ;P

Tillbaka
Topp