Zell am see el Saalbach?

Jaay-Bone

Medlem
Zell am see el Saalbach?
Vad att rekommendera?
Ska ner vecka 10 och behövet tips, var är bäst skidåkning och i vilken av orterna är det bäst uteliv?

Mvh Jocke

Zell am see el Saalbach?
Skulle inte rekommendera något av de ställena. Om du till vara säker på snö vill säga. Bägge är ganska osäkra vad det gäller snöförhållanden. Zell har dock glaciäråkning om det skulle krisa. Om förhållandena är bra är Saalbach mkt bra med ganska mkt lätttillgänglig lössnö.

Vad det gäller uteliv så är bägge ganska heta. Hinterhageralm i Saalbach är faktiskt rätt oslagbart om man ser till after ski. Skulle var Mozerwirt i Stanton som skulle slå det i så fall (men det är mer disco numera).

Jag rekommenderar dig att åka till St Anton/Ischgl om du ska till Österrike (Ischgls uteliv vågar jag inte svara för, men stanton är bra för att vara en skidort). Annars är Chamonix helt i särklass tycker jag personligen. Grym skidåkning. Bästa jag vet.

ha det gytt var du än åker.

Zell am see el Saalbach?
Var uppe vid Saalbach/Hinterglemm (Hinterglemm) och åkte under sportlovet och första 2dagarna fick vi nysnö ca50cm sen blev det soligt och varmt och det vart plusgrader tilloch med uppe på toppen men Zell am See skulle jag inte rekommendera de har typ 1 bra svart backe :/, och som sagt i Saalbach/Hinterglemm kand du få lätt tillgänglig lössnö vid de räta föhållandena.

Zell am see el Saalbach?
Tja...sitter just nu i sort sett insnöad i Saalbach efter det mest intensiva snöfallet på 50 år! Kom nästan 2 meter på 4 dagar så det där med taskiga snöförhållanden kan du nog glömma! Dessutom grymt mkt mer folk i byn i år än förra året, skulle säga att valet är ganska så enkelt! Ha de!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp