Zell am Ziller och Mayrhofen i ett system?

Hej allihop! Tänkte göra en säsong i Mayrhofen och har an rätt så grundläggande fråga som jag visst inte klarar att få svar på ensam: Båda systemen (se rubrik) ligger tydligen i en dal med namnet Zillertal och enl vissa uppgifter ska det gå att köpa liftkort som gäller i hela dalen. Är det någon som vet om detta stämmer och i så fall vad de kan tänkas kosta? Jag skulle ju kunna va helt fel ute, det kanske är två helt olika ställen men tyckte det verkade orimligt bara. Tacksam för hjälp om någon skulle veta!

Förresten är vi två killar som åker ner och om någon skulle va intresserade av att dela en lägenhet eller nåt kan vi väl höras...!

På mitt liftkort från förra året står det "der Zillertaler Super Skipass". Så det borde vara hela systemet.

hej hej!
jag och några kompisar va nere i zillertal föra året en vecka. liftkortet vi köpte gällde zell am ziller och mayerhofen, men oxå glaciären hintertux som man kan få riktigt underbar åkning på.. det jag kommer ihåg av pris är att vi fick betala 151 euro för sju skiddagar, men då betalde vi för ungdoms priser. inte för att det kanske hjälper så mkt med en veckas prisuppgift för dig kanske men men..

aja ha det bra där nere!

tjena

Jag ska själv till Zillertal, som dalen heter, med mina 2 kompisar. Vi kommer för övrigt att bo i Fügen. Du kan hitta information om alla områden i dalen på ww.zillertalski.at. O ja liftkorten gäller i alla områden i dalen. Säsongskortet kostar runt 4k.

PS. Det kom snö i helgen där nere ;)

Jupp samma liftkort galler, men nar jag var dar for 4 ar sedan sa fick man kopa till hintertux, men det ar det vart! Dock sa hanger inte liftsystemen ihop sa man far aka tag/buss emellan....

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp