Zero spin eller switch zero spin?

Kärt barn har många namn. Jag har hört både Zero Spin, Straight Air och No Air. Jag hävdar dock att det heter Zero Spin.

"zero spin" brukar jag säga, jag vet att det inte heter så men jag minns att speakern på jib academy finalen i flottsbro sa "fakie air" :D

asså... tricket "Zero Spin" går ju ut på att man åker baklänges, flyger baklänges o landar baklänges, en straight air fast bakåt helt enkelt.. man säger iaf inte switch zero spin

Vild_Ranunkel sa:
Kärt barn har många namn. Jag har hört både Zero Spin, Straight Air och No Air. Jag hävdar dock att det heter Zero Spin.
hm, straight air och no air är väl framlänges? och zero spin är baklänges, altså switch. förstår därför inte hur en "straight air" kan bli en "switch zerospin" som folk säger, nog för att det är omvänt mot en zerospin, men då borde det bäl bli typ "unnatural zero spin" ?

har åxå alltid haft för mig att det heter "zero spin", men tycker egentligen att det borde heta "switch zero spin" eftersom att bara zero spin betyder ingen snurr? alltså då bara en straight air. Har åxå på senare tid hört fler och fler personer säga just "switch zero spin"..
så ja vet inte riktigt vad jag ska tro.

en zerospin heter de när man åker rakt bakåt över hoppet.. startar swich.. flyger swich å landar swich....

en swich zerospin = straight air!..

thom8 sa:
Vild_Ranunkel sa:
hm, straight air och no air är väl framlänges? och zero spin är baklänges, altså switch. förstår därför inte hur en "straight air" kan bli en "switch zerospin" som folk säger, nog för att det är omvänt mot en zerospin, men då borde det bäl bli typ "unnatural zero spin" ?
hur kan det bli unnatural om man inte snurrar. Har för mig att om gör gör ngt unnatural så snurrar man åt sitt svåra (onaturliga) håll? Som för mig blir vänster eftersom jag vanligtvis snurra höger...

Såvitt jag vet så säger man bara "zero", och "switch zero". För inte säger man 360spin när man gör en 360, eller 720spin när man gör en 720....!? :P

ZEROSPIN!!
om du menar när man droppar in baklänges, flyger baklänges och landar baklänges.
Menar du att man droppar in framlänges, flyger framlänges och landar framlänges så är det en sw zerospin. Du är rutinerad om du kraschar en sw zerospin.

Christoffer_Aldell: zerospin betyder nollsnurr/spin, alltså ingen rotation, därför behöver det inte heta zero för då kande likagrna vara en 720 men de e ju ingen backflip. man kan eller inte säga zerospinbackflip när man gör en switch backflip eftersom zerospin är ett eget trick där man "bara" ska flyga "vanligt i luften", dock funkar den me en clean grab.

peace

jag iaktar med glädje hur ni rycker er i håret som matadoren i ferdinand och förblir vakna om nätterna med orden ekandes i öronsnäckan likt en idogen tinnitus.
Damer och herrar (jag sätter damer först för att dessa kurv-varelser är underrepresenterade i sammanhanget och jag tycker det är jÄtTeHäFtIgT att vara feminist), Nu är det så att det heter Zero-Spin och så är det bara. börjar ni figurera i ordets logik och korrektion så är det... hur ska man säga... superfluöst (onödigt på svensson-svenska, men jag analyserade vad det var som fick vissa personers inlägg att ha mer tyngd och kom till resultatet att det är mängden ordbajs (något som är rövlätt. för er som har sett F-r-i-e-n-d-s så vet ni att man bara högerklickar på ett ord i word och väljer funktionen synonymer (men jag behöver inte det för jag är så jävla smart. yepp, I said it. men man kanske ska komma ur parentesen nu och sätta punkt?))).

Om ni tycker att tricktermer är en vokabulär som är präglad av lyrisk logik så kanske ni skall klia er i bakhuvudet och ta en titt på trick som: Misty, Rodeo, Dinner roll, Underflip, Bio, Pretzel, Blunt, Cruton (dubbel-japanen som har 20 olika ord), Toxic grab m.fl.

Kontentan, damer och herrar, är att någon kom på ordet och sen så kör vi med det. Logik och reson, som ni så relentiskt eftersöker, är INTE en faktor.

Senast ändrad:
PNyberg sa:
thom8 sa:
Vild_Ranunkel sa:
hur kan det bli unnatural om man inte snurrar. Har för mig att om gör gör ngt unnatural så snurrar man åt sitt svåra (onaturliga) håll? Som för mig blir vänster eftersom jag vanligtvis snurra höger...
jo jag vet, men kom inte på något bättre ord..

Om man ska prata logik så anser jag att det korrekta uttrycket borde vara switch air.
Jag kommer däremot alltid säga zero spin när man taer en tur baklänges och switch zero när man drar en straight air.

Cr0y_HimselF sa:
ZEROSPIN!!
om du menar när man droppar in baklänges, flyger baklänges och landar baklänges.
Menar du att man droppar in framlänges, flyger framlänges och landar framlänges så är det en sw zerospin. Du är rutinerad om du kraschar en sw zerospin.

Christoffer_Aldell: zerospin betyder nollsnurr/spin, alltså ingen rotation, därför behöver det inte heta zero för då kande likagrna vara en 720 men de e ju ingen backflip. man kan eller inte säga zerospinbackflip när man gör en switch backflip eftersom zerospin är ett eget trick där man "bara" ska flyga "vanligt i luften", dock funkar den me en clean grab.

peace
Heh .. Jo jag vet vad en zero är. Jag sa bara att det är onödigt att säga "spin" efter zero enligt mig. För inte fan säger du "720spin" när du gjort en 720, du säger "720".

igentligen borde ju zero spin bara vara att hoppa utan att snurra.. för de är ju de de betyder. Och sw zero spin måste ju vara att men först vänt och sedan hoppar utan att snurra.. för de är ju de de betyder;)
rätta mej om jag har fel!

piiss

VAD NI NU ÄN SÄGER MÅSTE JAG SÄGA ATT ZERO SPIN ÄR FETT ÄCKLIGT ATT GÖRA :B
specielt när man grabar nosen ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp