fakie air är en halfpipetermS-N sa:"zero spin" brukar jag säga, jag vet att det inte heter så men jag minns att speakern på jib academy finalen i flottsbro sa "fakie air" :D
hm, straight air och no air är väl framlänges? och zero spin är baklänges, altså switch. förstår därför inte hur en "straight air" kan bli en "switch zerospin" som folk säger, nog för att det är omvänt mot en zerospin, men då borde det bäl bli typ "unnatural zero spin" ?Vild_Ranunkel sa:Kärt barn har många namn. Jag har hört både Zero Spin, Straight Air och No Air. Jag hävdar dock att det heter Zero Spin.
haha? zerospin, punkt. var klart efter ett inlägg.Deespin sa:zero spin och switch zero spin är samma sak.
hur kan det bli unnatural om man inte snurrar. Har för mig att om gör gör ngt unnatural så snurrar man åt sitt svåra (onaturliga) håll? Som för mig blir vänster eftersom jag vanligtvis snurra höger...thom8 sa:hm, straight air och no air är väl framlänges? och zero spin är baklänges, altså switch. förstår därför inte hur en "straight air" kan bli en "switch zerospin" som folk säger, nog för att det är omvänt mot en zerospin, men då borde det bäl bli typ "unnatural zero spin" ?Vild_Ranunkel sa:Kärt barn har många namn. Jag har hört både Zero Spin, Straight Air och No Air. Jag hävdar dock att det heter Zero Spin.
jo jag vet, men kom inte på något bättre ord..PNyberg sa:hur kan det bli unnatural om man inte snurrar. Har för mig att om gör gör ngt unnatural så snurrar man åt sitt svåra (onaturliga) håll? Som för mig blir vänster eftersom jag vanligtvis snurra höger...thom8 sa:hm, straight air och no air är väl framlänges? och zero spin är baklänges, altså switch. förstår därför inte hur en "straight air" kan bli en "switch zerospin" som folk säger, nog för att det är omvänt mot en zerospin, men då borde det bäl bli typ "unnatural zero spin" ?Vild_Ranunkel sa:Kärt barn har många namn. Jag har hört både Zero Spin, Straight Air och No Air. Jag hävdar dock att det heter Zero Spin.
Heh .. Jo jag vet vad en zero är. Jag sa bara att det är onödigt att säga "spin" efter zero enligt mig. För inte fan säger du "720spin" när du gjort en 720, du säger "720".Cr0y_HimselF sa:ZEROSPIN!!
om du menar när man droppar in baklänges, flyger baklänges och landar baklänges.
Menar du att man droppar in framlänges, flyger framlänges och landar framlänges så är det en sw zerospin. Du är rutinerad om du kraschar en sw zerospin.
Christoffer_Aldell: zerospin betyder nollsnurr/spin, alltså ingen rotation, därför behöver det inte heta zero för då kande likagrna vara en 720 men de e ju ingen backflip. man kan eller inte säga zerospinbackflip när man gör en switch backflip eftersom zerospin är ett eget trick där man "bara" ska flyga "vanligt i luften", dock funkar den me en clean grab.
peace
No air, skönt tricksVild_Ranunkel sa:Kärt barn har många namn. Jag har hört både Zero Spin, Straight Air och No Air. Jag hävdar dock att det heter Zero Spin.