Zyclone 01

johan80

Ny medlem
Zyclone 01
TJa!

har kikat på en dirthoj vid namn cycle pro zyclone. är en 01 som är ny. kostar 9000.

är mitt första riktiga cykelköp. är det nån som har en kommentar om cykeln. ´bra köp?

eller ska man satsa på nåt annat..

Zyclone 01
har inga egna erfarenheter av just den hojjen, och vet inte exakt vad som sitter på den, men ett tips är att kolla lite på begagnatmarknaden först. du lär kunna hitta en betydligt bättre cykel för bara nån tusenlapp eller två mer.

du kan få köpa jockes diamondback jump pro med alex dx32-fälgar (grymma downhillfälgar, 4 cm breda), xt växel bak, julie-bromsar och lite annat godis för 10.500. cykeln är en 01:a, bild hittar du på www.avenix.se

du får gärna skicka ett mail om du tycker att det låter intressant.
( ihor@hehe.com )

mvh johan

Zyclone 01
håller med herr johan. kolla på begagnatmarknaden. jag köpte min första "riktiga" cykel begagnad o den håller fortfarande, den fick jag ganska mycket billigare än om jag skulle ha köpt motsvarande ny....att jag sen tittar snett på cycle pro är en annan sak. har ignet förtroende för våra svenska cykeltillverkare. vi har ju direkt inget tradition för sånt..menmen, de är bara min lilla fix idé...

Zyclone 01
01 av Zyclone har en onödigt tung ram. CyclePro var nya i dirtbranschen och ville vara säkra på att inte får ramar som knäcktes, så istället för att finslipa vinklar, svetfogar, och designen av ramen (see Orange) har de använt för mycket material i ramen... vilket för att hojjen kan kännas klumpig i luften och landning.

Spana in: http://happymtb.org/annonser/

Vamos!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp