Ovindoli/Monte Magnola recensioner

Skidorter i Italien
Vad tycker du om Ovindoli/Monte Magnola?
5
4
3
2
1
mgbgt66
2012-01-02 (Ändrad: 2018-03-14)
Spenderade en solig dag i Ovindoli mellan jul och nyår. Bilresan från tex Rom är en upplevelse i sig med underbar natur. Fantiska berg och underbar natur så långt söderut i Italien. Svårt att bedömma Ovindoli efter bara en dag men klart värt att besöka. Det går kanske att likna det vid Hemsedal i fallhöjd och storlek. Det var relativt lite snö så inte läge för några utflykter på sidan av pisten. Den snö som fanns var till stor del natursnö och det var jäkligt bra preparerat. Helt klart ett soft och trevligt ställe som jag gärna besöker igen men det kan ju vara svårt att motivera att välja Appenninerna före alperna men att kombinera det med storstadsbesök är att rekommendera!