Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vid arbete på belags-sidan så funkar det bra att klämma runt bindning eller höjplatta eller valfri fast sak <100mm och sen höja upp "satteliterna".Jag ska valla mina skidor men vad ska jag ha för valla stöd (spänna fast skidorna) ?
Dom flesta som jag kollat på öppnar inte mer än 100mm.
Tacksam för hjälp
Det är väl iofs sant men det är en ren pina att försöka sickla och borsta de skidor man vallat om dom inte sitter väl fastskruvade i något stabilt.Behövs väl inget skruvstäd för att kunna valla skidorna.
Två bockar att lägga skidorna över fungerar fint.
...
Jag kör med Toko, funkar väldigt bra och man har möjlighet att lägga skidorna på högkant helt vertikalt eller lite vinklade, vilket är bra när man ska slipa kanterna.Behövs väl inget skruvstäd för att kunna valla skidorna.
Två bockar att lägga skidorna över fungerar fint.
Men alla tillverkare har skruvstäd för freeride skidor.
Sök på ski vise freeride så Kan du välja och vraka
Men orkar du inte det så har du tre exempel nedan som du kan söka bäst pris på.
![]()
Ski Vise Freeride
Stable fixation device for securing freeride, freestyle and jumping skis in position. When preparing the edges, the skis can be secured both in their normal 90° position and angled 60° position. The sturdy centre fixation device opens up to 155 mm and enables skis to be attached to both the side...www.toko.ch
![]()
HOLMENKOL SuperProPlus Wide | 150 mm | 24428
Skispanner für Sprung-, Freeride- und Alpinski. Mittelteil öffnet bis 155 mm.gospodin.de
![]()
SWIX Power Vise | 90 mm | T0149-90N
Breite Dreipunkthalterung mit 70 mm breitem Schraubstock. Öffnet bis 155 mm.gospodin.de
Jag har använt två sådana här i tio års tidDet är väl iofs sant men det är en ren pina att försöka sickla och borsta de skidor man vallat om dom inte sitter väl fastskruvade i något stabilt.
Är du sugen på att sälja Swixen så har du en spekulant här!Jösses. Jag köpte ju mina Mr.Grippy på XXL-rean för endast 100:- (!) för ett par veckor sedan. Det var förstås den föregående modellen, men den funkar nog lika bra dom.
Jag har redan skruvstäden från Swix, men tror ändå dessa kan passa mig bra.
Tack, men inte aktuellt i dagsläget. Men de finns ju i butik.Är du sugen på att sälja Swixen så har du en spekulant här!![]()