Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jag hittade tyvärr inga bilder från Valdez så Denali fick duga även om jag inte har åkt skidor på Denali.

Hehe, inte så många berg som höjer sig över omgivningarna så där... 🤓
Vi tar denna då, med en väldigt tydlig ledtråd.
IMG_20200101_155002.jpg

Höhö. Google är min vän får jag erkänna 🤫

Jag kör på denna. Temat är "jag har minsann också varit i alperna". Tror den kan vara lite svår. En första ledtråd är att bilden är tagen åt nordöst. Eftersom vi är utanför skidsystemet och turar är det namnet på närmsta skidsystem jag söker.
83467513_585192922333963_3713450572620234752_n.jpg

Med tanke på berget i bakgrunden kan detta alltså vara Val Morel.... eller kanske den lite större grannen.

Nej, alltså det är inte det systemet. Men man skulle kunna säga att det nog inte är omökligt att nå den här punkten därifrån. Däremot finns det ett system som ligger betydligt närmre. Man ser till och med en trasportsträcka från det systemet jag tänker på i bakgrunden.

Nu är ni längre bort igen grabbar. Men ni har i princip lyckats pricka in all system runtomkring.

Nu byter vi tema från bergsvyer till utsmyckningar i backarna. Den enda bilden jag har tillgång till där jag sitter nu. Ganska enkel för dem som varit där. Vilket skidsystem?
201201 102.JPG

Hmmmm, jag har inte en susning men tänker att det är en björn => Orsa rovdjurspark
Så min gissning blir Orsa grönklitt?

Tillbaka
Topp