johngustafsson
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Heddious ligger fan inte på latsidan. Snabb som en vessla. Din tur!Kitzsteinhorn?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Heddious ligger fan inte på latsidan. Snabb som en vessla. Din tur!Kitzsteinhorn?
Jösses, det var en total gissning.Heddious ligger fan inte på latsidan. Snabb som en vessla. Din tur!
?????Zermatt!
Davos.I väntan på nu bild passar jag på att nyttja samlade kunskapen i den här tråden för att be om ett tips. Om 5-6 år är min son gammal nog att klara sig själv hemma en säsong. Så var borde jag försöka locka med frugan för en säsong? Tänker mig att vi ska hyra en lgh eller stuga för att kunna åka puder, göra dagsturer (ev med någon enstaka övernattning) och kvällstid ta det lugnt med en bok eller något enstaka restaurangbesök. Inget nattröj, inget jobbande.....
Tips mottages tacksamt!
Nope.
Uppe på glaciären från
Finns ingen Gondol bana där.Uppe på glaciären från
Matterhorn sett. Nu va de fel men hehe
Naj.Veysonnaz, Piste de lOur, h
Naj, men rätt land.Gissar på Val disere, Joseray
Courchevel är helt rätt. Dock inte Mont Blanc i bakgrunden, man måste upp ett par hundra fallhöjdsmeter till för att den ska synas.Orten gissar jag courchevel och att monte blanc skymtas i bakgrunden. Ingen aning om pisten!!
Det börjar tydligen bli avancerat det här, nu ska man namnge pisterna också!!Orten gissar jag courchevel och att monte blanc skymtas i bakgrunden. Ingen aning om pisten!!
Hjälp!Det börjar tydligen bli avancerat det här, nu ska man namnge pisterna också!!
Vänta ni bara tills det blir min tur igen.![]()
Jepp, det är den vita klumpen till höger. Grande Casse är precis utanför bild.Från Courchevel borde man ju se Bellecotrê om man tittar över Bozel...?Det måste vara den till höger i bild väl??
Äh! Ge honom segern. Vi orkar ju inte vänta till 20Courchevel är helt rätt. Dock inte Mont Blanc i bakgrunden, man måste upp ett par hundra fallhöjdsmeter till för att den ska synas.
Om ingen gissar rätt på pisten innan klockan 20 så föreslår jag att du får segern.
Nära men inte riktigt.Efter lite studerande av pistkarta gissar jag Dou du midi eller ac bleu!
NajMin gissning är Coqs!
Också nära men inte riktigt där än.Petit Dou
Nope.Murette?
BINGO!Jean Blanc
Davos är bra, men CH är ju så jäkla dyrt! Fast det finns mycket bra i närområdet om man vill testa lite annat i närområdet.... Undrar om det finns något multipass för östra CH?
Ja, grymt trevligt, är ju mer som en liten stad än bara en resort. Spenderade ca 70 dagar där i somras. De har ju Parsenn, Jakobshorn, Pischa och Rinerhorn och sen Madrisa vid Klosters också. Just nu ingår 3 dagar i Laax, Lenzerheide-Arosa eller Engelberg-Titlis i säsongskortet. Osäker på om det finns något större kort för Graubunden eller dylikt. Turande känns också lättillgängligt baserat på hur terrängen ser ut.Davos är bra, men CH är ju så jäkla dyrt! Fast det finns mycket bra i närområdet om man vill testa lite annat i närområdet.... Undrar om det finns något multipass för östra CH?![]()