Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad otroligt vackert det är i Norge!
Men till skidåkningsfilmen.... har du åkt där?
Hur brant är det i början, 60 grader? 😲
Jag har inte åkt åket i filmen men 60 grader kan stämma ganska bra. Jag är inte heller extremåkare som Asbjørn Eggebø Næss, håller mig till mer normala toppturer.

Senast ändrad:
Det stämmer, hur fanken tog du den? 😅 Tänkte att det skulle bli lurigt, att det inte är så många svenskar som drar längst ut vid Atlanten i Nordmøre och turar när man har så mycket annat. Men men starkt jobbat 👏
Det var en bra bild men mycke att se efter i kartan. Öar framför en mindre stad mm. Sen var jag ganska säker på att vi var i möre romsdal. Var det en topp du rekommenderar?

Vilken skidort är bilderna tagen från?
 018.jpg

026.jpg

Senast ändrad:
Det var en bra bild men mycke att se efter i kartan. Öar framför en mindre stad mm. Sen var jag ganska säker på att vi var i möre romsdal. Var det en topp du rekommenderar?

True that, bra spanat!! 👍 Ja en väldigt fin vårslush-tur för "hela familjen" skulle jag säga. Magisk utsikt just när Atlanten är rätt utanför. Väldigt simpel tur, men ett par hundra höjdmeter med 30 grader plus, om man vill. Så är man i området så kör på. Annars finns det roligare åkning i området, t.ex Harstadfjellet är en liten favorit.

Det är inte Saas-Fee, fel land. Jag lägger upp en ny bild om 15 min som gör det hela lättare.

Tog det på Le Yeti också 🍻

Från kvällens åk. Tippar att "skidanläggningen" blir svår så vilken by räcker. Bilden är tagen på från toppen av backen 😅

EDIT: namn på backen ändå, då jag såg att det fanns en tydligt ledtråd i bilden på vilken by det är

PXL_20210131_192855759.MP.jpg

Gick ett gäng varv där när vi bodde i Stubban för några år sedan. Visste inte att den backen fanns när vi flyttade dit, hittade den av en slump på en löprunda, ganska kul.

Hehe lite samma här, ren slump. Verkar som de ska dra igång liften i veckan nu. 600kr för ett säsongskort är fan prisvärt!! Är fast på Risvollan nu ett tag framöver pga corona, så detta blir bra. :)

Jag får nog ta och ge rätt för detta ändå. Jag tänkte egentligen på Number One, men inser att jag inte riktigt kommer ihåg vilken som var vilken.
Hmm, Number one vet jag nog inte vilken det är, om vi bortser från skidbutiken i byn då. :) Men denna brukar i alla fall vi kalla för Rock n Roll..

Jag slänger in en sommarbild, vad heter denna välkända bergsformation (u-dalen)?
Obs, det simmar grov harr i den lilla ån... (y)
1612174120871.png

1612174152272.png

Haha, sjukt bra gissat! =D

Cardrona, en trevlig resort på sydön i NZ. Lite speciell som de flesta orterna i NZ då det i princip inte finns boende på orten, utan man åker dit på smala jäkla grusvägar från hotell i t.ex. Wanaka eller Queenstown
Aldrig varit i NZ, men tog på parken och pipen. De är väl hyfsat kända för just det.

Jag börjar få ganska ont om bilder (och tid). Nu blir det därför en sommarbild.

Jag söker namnet på turen, på kammen, eller på närmaste refuge
IMG_0127.JPG

Från approachen på glaciären:
IMG_0122.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp