Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där är värt en applåd!Ischgl Flimjoch Grenzhütte
Du verkar ju iaf ha lärt dig att skjuta först och googla sen, annars hinner någon annan före ...Otroligt. Det såg fel ut när jag googlade...
Ja mitt minne stämde bättre än Google denna gång! Måste berätta för min fru! Det brukar vara tvärtom.Du verkar ju iaf ha lärt dig att skjuta först och googla sen, annars hinner någon annan före ...![]()
Noll av fyra tyvärrGissar vilt då...
1. Zurs
2. Stuben
3. Klösterle-Danöfen
4. Valluga
Cluedo drinking game för att vara exakt. Identifiera bryggeriet ölglaset kommer från och sen fundera på var deras öl kan tänkas serveras på en bergsterass...Kalle kör Cluedo-taktik. Ni som spelat det förstår... Uteslutning. Snart klämmer han alla fyra.![]()
1 och 2 helt rätt. Jag får ge rätt för nr 3, särskilt om du preciserar vilken ort man först når efter passet från bilden räknat.1) Colfosco
2) Corvara
3) Val Gardena
4) Gran Risa
3) Wolkenstein1 och 2 helt rätt. Jag får ge rätt för nr 3, särskilt om du preciserar vilken ort man först når efter passet från bilden räknat.
4 är fel, men du är nära.
Eller Selva som jag brukar säga. 3/4 rätt!3) Wolkenstein
Eller Hidden Valley på turistspråk. Full pott.4) Lagazuoi
Bilden är tagen längst upp i fina lilla Edelweisstal, ovanför Colfosco, en vacker avstickare från Sella Ronda med ett par fina mörkröda pister.
Ångrar mig o chansar på Ruapehu istället.... NZ alltså.Mauna kea?
Menar du Asahidake? Vi är inte på Asahidake, här får man gå upp hela vägen.Mt Asashi Daisetsuzan National Park?
Då är det ju inte Etna heller, där finns ju massa liftarMenar du Asahidake? Vi är inte på Asahidake, här får man gå upp hela vägen.
Mauna Kea går att åka skidor på och har faktiskt högst fallhöjd på planeten jorden. 10280 höjdmeter från toppen till bergets bas en bra bit under havsytan. Någon har skrivit klokt om detta här:Jag hade ingen aning att man åka skidor på Hawaii. Men nu vet jag det![]()
Tokachidake stämmerJepp menade Asahidake men är nog Mt Tokachi också kallad Tokachidake