Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur, var nästan helt hundra på att jag hade lyckogissat rätt, och blev bara mer övertygad ju mer jag googlade. Kanske kan man lära sig något om psykologi av dettaSorry.Men två blåa stolliftar i rad i lövskog... Hur vanligt är det?
![]()
Medan du filosoferar (mycket tänkvärt!) så hittade jag en blå stollift i lövskog tillEller hur, var nästan helt hundra på att jag hade lyckogissat rätt, och blev bara mer övertygad ju mer jag googlade. Kanske kan man lära sig något om psykologi av detta![]()
Sorry, missade den i hastigheten, men du har rätt, korrekt värdsdel but no cigar!Min senaste gissning ligger iofs i samma världsdel...
Du har ju skrivit att vi är på rätt kontinent så tar och byter land till Kanada. Blue Mountain Ski resort
De e ju natt po bilden ju!PC, har du något program där man kan triangulera utifrån skuggor från månljus och strålkastare?
Nu blev det varmt igen!Beech Mountain Ski Resort
Jamen visst är det!Cataloochee ski area
Det är inte skit på kameran utan i vart fall ledningar/vajrar, svarar inte än om det är elledningar eller liftvajrar.Är det elledningar som syns?
Storkluken ser du ju här, https://www.freeride.se/forum/threa...-i-1-a-inlaegget.149752/page-146#post-1219929storkluken
Och då har vi inte ens nämnt Snålkuken och Svartpiggen.....Storkluken och Skamdalsrenna - språket i den här tråden börjar bli för grovt för mig....![]()
Jag vet. Jag försöker lansera Storkluken som den här trådens "Katana!", dvs något man drar till med så ofta man kan, helst litet oväntat, och i bästa fall blir det nästan roligt med tiden. En sorts upprepningshumor. Jag försökte ett tag med Matterhorn men det kändes snart litet banalt. En aspekt är att det måste finnas en viss relevans, t.ex. kan man inte ropa "Katana!" när någon frågar efter fortsättningsskidor till sin 9-åring, eller "Matterhorn!" när det tydligt är Idrefjälls milda kullar på bilden.
”Snålkuken” brukar man bli kallad av sina trevliga familjemedlemmar iblandOch då har vi inte ens nämnt Snålkuken och Svartpiggen.....![]()
Jag vet. Jag försöker lansera Storkluken som den här trådens "Katana!", dvs något man drar till med så ofta man kan, helst litet oväntat, och i bästa fall blir det nästan roligt med tiden. En sorts upprepningshumor. Jag försökte ett tag med Matterhorn men det kändes snart litet banalt. En aspekt är att det måste finnas en viss relevans, t.ex. kan man inte ropa "Katana!" när någon frågar efter fortsättningsskidor till sin 9-åring, eller "Matterhorn!" när det tydligt är Idrefjälls milda kullar på bilden.Jag vet. Jag försöker lansera Storkluken som den här trådens "Katana!", dvs något man drar till med så ofta man kan, helst litet oväntat, och i bästa fall blir det nästan roligt med tiden. En sorts upprepningshumor. Jag försökte ett tag med Matterhorn men det kändes snart litet banalt. En aspekt är att det måste finnas en viss relevans, t.ex. kan man inte ropa "Katana!" när någon frågar efter fortsättningsskidor till sin 9-åring, eller "Matterhorn!" när det tydligt är Idrefjälls milda kullar på bilden.
I detta fall drog jag till med "Storkluken" eftersom det faktiskt ligger på gränsen mellan Sverige och Norge. Plus att jag förstås inte har en aning om det rätta svaret. Och nu har jag dessutom snackat sönder begreppet "Storkluken".
Min fru börjar förresten komma med obehagliga antydningar (nej inte om storkluken..). Hon undrar om ni andra som skriver
Min målguppsanalys av de som skriver i tråden:I detta fall drog jag till med "Storkluken" eftersom det faktiskt ligger på gränsen mellan Sverige och
Det var redan innan noterat.Jag vet. Jag försöker lansera Storkluken som den här trådens "Katana!", dvs något man drar till med så ofta man kan, helst litet oväntat, och i bästa fall blir det nästan roligt med tiden. En sorts upprepningshumor. Jag försökte ett tag med Matterhorn men det kändes snart litet banalt. En aspekt är att det måste finnas en viss relevans, t.ex. kan man inte ropa "Katana!" när någon frågar efter fortsättningsskidor till sin 9-åring, eller "Matterhorn!" när det tydligt är Idrefjälls milda kullar på bilden.
I detta fall drog jag till med "Storkluken" eftersom det faktiskt ligger på gränsen mellan Sverige och Norge. Plus att jag förstås inte har en aning om det rätta svaret. Och nu har jag dessutom snackat sönder begreppet "Storkluken".
Tänker inte låta dottern flyga ut riktigt än dock... Och i år har jag faktiskt hunnit med två skidresor och räknar med minst två tillJag vet. Jag försöker lansera Storkluken som den här trådens "Katana!", dvs något man drar till med så ofta man kan, helst litet oväntat, och i bästa fall blir det nästan roligt med tiden. En sorts upprepningshumor. Jag försökte ett tag med Matterhorn men det kändes snart litet banalt. En aspekt är att det måste finnas en viss relevans, t.ex. kan man inte ropa "Katana!" när någon frågar efter fortsättningsskidor till sin 9-åring, eller "Matterhorn!" när det tydligt är Idrefjälls milda kullar på bilden.
Min målguppsanalys av de som skriver i tråden:
Vit, medelålders man med stabilt, lite tråkigt jobb (hur har man annars tid med detta?). Har barn som närmar sig utflygning. Drömmer om mer skidåkning än vardagslivet kan erbjuda. Min gissning är att samtliga i tråden är (hyfsat lyckligt) gifta/sambo.
någon som känner igen sig?
Jag kan meddela att jag lyckades få använda "Katana!!1" idag faktiskt i en helt annan trådJag vet. Jag försöker lansera Storkluken som den här trådens "Katana!", dvs något man drar till med så ofta man kan, helst litet oväntat, och i bästa fall blir det nästan roligt med tiden. En sorts upprepningshumor. Jag försökte ett tag med Matterhorn men det kändes snart litet banalt. En aspekt är att det måste finnas en viss relevans, t.ex. kan man inte ropa "Katana!" när någon frågar efter fortsättningsskidor till sin 9-åring, eller "Matterhorn!" när det tydligt är Idrefjälls milda kullar på bilden.
Min fru börjar förresten komma med obehagliga antydningar (nej inte om storkluken..). Hon undrar om ni andra som skriver i denna tråd fortfarande är gifta...![]()
![]()
![]()
Jag såg den trådens ämne och fick direkt samma tanke men du hann före. Vågar man fråga hur/varför ettan kom dit?Jag kan meddela att jag lyckades få använda "Katana!!1" idag faktiskt i en helt annan tråd(Du missade några utropstecken och en etta...)