Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mycket zoom, men det är också möjligt att jag minns fel. Det är ändå 6 år sen...Jag förstår bara inte hur du kan ta den bilden inifrån stan... Men jag har bara varit där mkt kortvarigt och för länge sedan (ngn sorts kick off-resa /uttagning med nu insomnade yuppie-resebyrån LaPiste).
Jag tänkte mer på trädtopparna i nedre delen av bilden. Ser ut som att du är en bit upp på dalsidan. Never mind! Mkt fin bild!Mycket zoom, men det är också möjligt att jag minns fel. Det är ändå 6 år sen...
Stimulerad av den blåsiga Sarektråden vill jag svara "Vid Alkajaure i Alkavagge med utsikt mot Padjelanta" men tror nog att det ändå handlar om mer tillgängliga trakter i Jämtland...Visa bilaga 8501
Då vill jag veta var jag befann mig när jag tog den här bilden.
Äh, alla ”berg” ser ju likadana ut däruppe...Inte nåt kluk, hammare eller getrygg.
Nej, men rätt land.Torekov
Tyckte Torekov var en rätt bra gissning.Nej, men rätt land.![]()
Varit i Torekov en gång på 1980-talet. Minns inte så mycket av det, men rätt säker på att det inte finns någon halvö utanför som ser ut så där där. Oops, blev visst en andra ledtråd. Alltså en halvö som syns på andra sidan vattnet.Tyckte Torekov var en rätt bra gissning.
Om en schweiz-utvandrad svensk ska göra ett hembesök på sommaren är det väl inte mycket som duger.![]()
Vad har vi då kvar som är tillräckligt "ståndsmässigt"?
Falsterbo, Båstad, Sandhamn hi hi...![]()
Rätt ö! Men vilken strand?
Mitt i matlagningen som vanligt, den får någon annan ta!Rätt ö! Men vilken strand?
Jajamen! Ekeviken är det, någon vecka innan midsommar 2019. Därav så ljust fortfarande efter 21. Kalkstenshögarna ute på Norsholmen i bakgrunden rätt karakteristiska.Ekeviken,
Fårö?
<iframe width="1280" height="720" src="Håller med, behöver nog inga fler stränder...![]()
Perfekt ställe för familjetältning i fjällen.Nulltjärn