Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jag förstår bara inte hur du kan ta den bilden inifrån stan... Men jag har bara varit där mkt kortvarigt och för länge sedan (ngn sorts kick off-resa /uttagning med nu insomnade yuppie-resebyrån LaPiste).

IMG_20200622_124927936.jpg

Då vill jag veta var jag befann mig när jag tog den här bilden.

Ledtråd:närmaste topp mäter 1303 meter över havet.

Senast ändrad:
Jag förstår bara inte hur du kan ta den bilden inifrån stan... Men jag har bara varit där mkt kortvarigt och för länge sedan (ngn sorts kick off-resa /uttagning med nu insomnade yuppie-resebyrån LaPiste).
Mycket zoom, men det är också möjligt att jag minns fel. Det är ändå 6 år sen...

Storkluken rakt fram och lillkluken till höger?
Kanske från passen mellan Blåhammaren/Gräslidfjället/Lillhammaren?

@fredw
Precis där vid bänken var jag. Juni 2020.
En riktigt fin promenad, sol och vindstilla. Hade råkat få med en tom gaspatron till köket så när jag skulle brassa igång kom det bara ett litet fjutt... Det enda som vi fick att äta var varsin pytteliten kexchoklad. Tog vägen ner utmed vattendraget som vi tänkt ta oss över via den lilla bron som skulle finnas där men den visade sig ha blivit kaffeved under snömassorna. Det var kallt och väldigt strömt att vada över.

Det blir nog svenska fjällen i sommar! 👍🏼 Tack för all inspiration i denna tråd.

Nu ett huvud. På ett ”berg”. På en ö.
Vilken ö?

1615394685606.jpeg

Kul att lyckas ta en, varit svårt på sistone tycker jag! Men haft mindre tid också med sportlov och allt puder! :ROFLMAO:⛷️
Kan alla andra kan jag... Vad heter den här stranden? Söder om Sveg, för alla som tänkte gissa Pite Havsbad!
1615395404039.png

Ledtråd 1: Bilden är tagen 21.03 lokal tid.

Senast ändrad:
Antar att de flesta äter middag/skjutsar till träning/kör apres ski, för så svårt var det väl inte? Skickar upp en ledtråd strax före 19.00 om det inte kommer några gissningar. :)

Tyckte Torekov var en rätt bra gissning.
Om en schweiz-utvandrad svensk ska göra ett hembesök på sommaren är det väl inte mycket som duger. :LOL: ;)
Vad har vi då kvar som är tillräckligt "ståndsmässigt"?
Falsterbo, Båstad, Sandhamn hi hi...;)
Varit i Torekov en gång på 1980-talet. Minns inte så mycket av det, men rätt säker på att det inte finns någon halvö utanför som ser ut så där där. Oops, blev visst en andra ledtråd. Alltså en halvö som syns på andra sidan vattnet.

För övrigt, någon mer än jag som får betydligt mer time-out från servern de senaste dagarna? :(

Mellbystrand?

Edit: sekunder för sen på den. Men då måste jag ju ändå chansa på nåt annat om det visar sig fel. Tylösand då?

Jajamen! Ekeviken är det, någon vecka innan midsommar 2019. Därav så ljust fortfarande efter 21. Kalkstenshögarna ute på Norsholmen i bakgrunden rätt karakteristiska.
Hade en bild med raukarna på 200-kronorssedeln redo som ledtråd, men behövdes ju inte. Fårö rätt fantastiskt med sina olika typer av stränder och övrig natur på så liten yta. Väldigt speciellt ljus och klimat också där mitt ute i Östersjön. Blir ofta rätt trång om man åker under högsäsong tyvärr...

Nä, stränder hör inte hemma på Freerideforum men jag böjer mig för grupptrycket: vad heter stranden där frugan sitter?

Bilagor

• 073913CA-25F0-465A-B45B-48D72122FA82.png
    073913CA-25F0-465A-B45B-48D72122FA82.png
    547.5 KB · Besök: 106
Tillbaka
Topp