Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte Jungfraujoch (som är ett bergspass - inte en glaciärJungfraujoch?
Nej, men närmare än Helagsglaciären!Sorry, Aletsch men det är väl knappast rätt heller...
OK då har vi ringat in det till "söder om söder om Sveg" typ..Nej, men närmare än Helagsglaciären!
Med tanke på din förra bildgåta kommer det att bli pinsamt för dig när svaret kommer...Ser ut som meje, Mont-de-Lans?
Gornergletscher som är alpernas näststörsta glaciär med över 50 kvadratkilometer yta är rätt svar!Gornergletscher?
Rätt men några minuter för sent, tyvärr....gorner glacier
Tre stycken hade rätt på bildgåtan.Gornergletscher?
Edit: 23 minuter för sen... attans.![]()
ÄntligenYes din tur @Ivo
Ska på gymmet, ni får klara den utan mig.Nu ska vi sätta @PisteCarver spaningsutrustning på prov. Och @STORPOTATEN får börja leta bland kartorna.
Vad heter berget?
Vad är NNV? Jag antar att du harvar på i Schweiz, och då är vi i fel landÄr det nog inte, men förvånansvärt likt Pilatus från NNV.
Då fick vi det utrett iaf.Vad är NNV? Jag antar att du harvar på i Schweiz, och då är vi i fel land![]()
Kämpa på Kalle!Dents du Midi?
Kan du inte gissa mellan övningarna?Kämpa på Kalle!
Jag kämpar med benpressen!![]()
Tack för uppmuntran, känner mig inte så framgångsrik...Kämpa på Kalle!
Jag kämpar med benpressen!![]()
Dessutom i Schweiz ju inser jag precis!Kan du inte gissa mellan övningarna?
Dents du Midi är ett fint berg. Men fel
Var brukar du åka? Har du säsongskort på en eller flera ställen?Tack för uppmuntran, känner mig inte så framgångsrik...Får glädja mig med att jag får min lårträning gratis på helgerna iaf...
![]()
Skulle gärna göra det, men din bildgåta är så svår att den kräver spaning med ”NORAD Special Ops Low Orbit Surveillance Satelite”!Kan du inte gissa mellan övningarna?
Dents du Midi är ett fint berg. Men fel
I vinter har det bara blivit Engelberg på Titlis-sidan, men är ju ett bra område om man gillar freeride och lite lättare turer.Var brukar du åka? Har du säsongskort på en eller flera ställen?
Jaha, kartorna säger du.. Har dåligt med skogskartor dock.... Ser nordamerikanskt ut?Nu ska vi sätta @PisteCarver spaningsutrustning på prov. Och @STORPOTATEN får börja leta bland kartorna.
Vad heter berget?
Haha! Men det här är faktiskt inte så långt bortJaha, kartorna säger du.. Har dåligt med skogskartor dock.... Ser nordamerikanskt ut?
Ja, Ivo verkar ha åkt överallt utom på Antarktis!![]()
Du har kämpat bra och kommit med fantastiska svarsförslag!Sista försök från mig på @Ivo 's svåra gåta. Sasso di Santa Croce (eller Heiligkreuzkofl på tyska).
Haha är det snöhögen i Odenskog @Ivo ?![]()