Tror inte han använt de då han åker i hoji pjäxan utan glidplatta under.
Men ska du ha en setup där du inte litar på shift, men vill tura så är den eller duke pt ditt enda alternativ. Det kräver ju dock att du har en glidplatta under pjäxan då full gummisula inte är ett alternativ.
Jag limmade dit ett par plastbitar på mina mtn lab när jag körde med dem.
Att tura med den fungerar smärtfritt, inga problem att byta tådelen och bromshållaren är den absolut bästa jag använt. Är såklart inte den lättaste bindningen att gå med men absolut inga konstigheter. Är ju milsvid enklare än att gå med rambindning.
Så egentligen alla setups där du vill ha en bindning du kan lita på i alla lägen, en riktig skida och kunna åka med såväl alpinboots som turboots är casten det bästa som finns idag. Du kan självklart åka allt på techbindningar eller på en shift, men för mig personligen skulle jag inte åka på i lite stökigare terräng med shiften då den tjuvlöst lite för många gånger för mig.
Samma med techbindningar. Så länge jag inte ska stå på hårt i varierande underlag kan jag åka tech. Men skulle inte få för mig att stå på hårt på åk där skidan inte får lösa ut utan att först låsa tådelen då
Rätt smidigt att ha flera par skidor också då cast säljer tåplattor separat och sedan kan man komplettera med skistoppers från look. Då kan du flytta över bindningen, alltså bakdelen som inte är skistopper, till det andra paret skidor och sedan bara flytta tådelen.