FilipNorin
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Haha jaGruvsmällen? Grymt bra namn för övrigt![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha jaGruvsmällen? Grymt bra namn för övrigt![]()
Nej läs ledtrådarna...Sielkentjahkke?
Nej bättre kan du ivoahh, det är "jämtlands matterhorn" Sönner Tväråklump![]()
Ja, det är klart; blir aldrig riktigt klok på det där med ”söner” och ”norder” eftersom klumparna egentligen borde heta ”västra” och ”östra” tväråklumpNej bättre kan du ivoär fjället närmast i bild jag söker om det var otydligt
Nja, den "tjuvade" jag ju från @Ivo , jag hade visserligen hittat den efter en stund ändå eftersom den var fotad nära en landsväg. Men jag hade inte hittat rätt fjällmassiv så fort som Ivo.
Ja, det gick ju snabbt fastän bilden var från "fel" håll.Spanska trappan i Rom. Italienska: Scalinata della Santissima Trinità dei Monti
Rom står på listan, se om man kommer dit någon gång...Ja, det gick ju snabbt fastän bilden var från "fel" håll.
Så här ser den då ut från rätt håll.
Din tur @Kalle_Luzern !
Helt riktigt, Bernhard Russi Run är den högra pisten i bild. Startar på toppen av Gemsstock i Andermatt. Riktigt svart pist med långa ihållande branta partier. Kör man hela vägen till byn är det ca. 1500 fhm. Tog du det på legendaren eller kände du igen Gemsstock också?Bara slänger iväg på chansning Bernhard Russi från Andermatt.
Jag bara tog en ren chansning på Bernhard Russi som ju är en gammal legendar. Sedan kollade jag snabbt på Gemstocks pistkarta och såg att det var rätt.Helt riktigt, Bernhard Russi Run är den högra pisten i bild. Startar på toppen av Gemsstock i Andermatt. Riktigt svart pist med långa ihållande branta partier. Kör man hela vägen till byn är det ca. 1500 fhm. Tog du det på legendaren eller kände du igen Gemsstock också?
Snabb retur till @PisteCarver då!
Ser fint ut på Gemstock!Rom står på listan, se om man kommer dit någon gång...
Jag bjuder på en bild från, och gåta om, pister!
Två svarta pister som kommer ner där i bakgrunden. Den ena är uppkallad efter en legendar i pisterna. Vem?
Visa bilaga 9680
Om det inte går oväntat fort kollar jag in imorrn bitti...
Ja, Gemsstock är grymt fint! Bra fallhöjd, otroliga ytor att åka på. Pisterna är också helt ok, normalt bra preparerade. Nackdelen (och ibland fördelen för det blir mindre trångt på morgonen medan de mindre morgonpigga köar på parkeringen) är den relativt dåliga kapaciteten på kabinerna. Vet inte om det blivit bättre nu när de investerat så mycket på Oberalp, men förut blev det olidliga köer vid fint väder på helgerna under högsäsong.Ser fint ut på Gemstock!
Bernhard Russi var väl med och designade stötloppsbanan i Åre?
Finns ju ett Russi-Sprung där.
Rätt!Sonnenwendkopfbahn?
Utan ledtråden hade jag inte ens försökt hitta liften kan jag ärligt säga.Rätt!
Bra taget, var nog inte helt lätt.
Vi står vid Laimach-Alm där vi precis ätit lunch. Deras specialitet är nygrillad kyckling som serveras på den stora panoramaterassen.
Din tur igen @Kalle_Luzern !
Helt rätt, tror den är lite ombyggd sen bilden togs, men bergen står kvar...Andermatt?
Ja, det gör man, men då missar man massor av bra skidåkning som finns på framför allt två ställen i systemet.Hinner man igenom hela Zillertal Arena fram och tillbaka på en dag? Systemet är ju liksom litet sekventiellt upplagt. Var bor man bäst?
Jep, i Bludenz Milka butik! Regnade så mycket i Stuben, så vi tog post bussen till Bludenz. Din tur igen.Bludenz? I någon Milka-butik eller liknande då.
Trist med regn, men då hade ni gott om mjölkchoklad att trösta er med sen!Jep, i Bludenz Milka butik! Regnade så mycket i Stuben, så vi tog post bussen till Bludenz. Din tur igen.