Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter berget under pilen och vart ifrån har jag tagit bilden?
Screenshot_20210430-164754~2.png

Jaha, Pointe de la petit gliere!
Måste hitta bättre digitala kartor för Frankrike, på de jag har ser petit ut som en skuldra bara, inte en sån topp. :mad:

Exactemente! Grande Gliere igen och lillbrorsan Petite, som inte syntes på förra bilden, då den togs från La Plagne-hållet. Denna bild är tagen från andra sidan, från Pralognans toppstation.

Kalle igen.!
Det var fredagshumor! 😅

Vad heter den här hyttan?
015.JPG

Ok, ledtråd. Här en bild tagen nedanför hyttan, har markerat den med en cirkel.
014.png

Senast ändrad:
Är det berget du vill veta namnet?
Det är mellan France och Suisse /Refuge du col de Balmes
Jag söker namnet på "fjällstugan". Det är en Hütte, inte Refuge. Dvs i tysktalande region.
Ytterligare ledtråd: Det som blänker uppe på toppen i andra bilden är inte ett UFO som landat. ;)

Ok, vill inte dra den här i långbänk. Ska ju upp i ottan och åka puder... ;)
Den här bilden är tagen lite längre ner än andra bilden ovan, ca 180 grader andra riktningen. Hyttan dyker tom upp med namn på Google Maps.
011.JPG

Precis, var ett perfekt ställe för en lunch när vi vandrade från Gimmelwald till Schilthorn. En "vertical mile" i fint landskap! På första bilden ser man Grosshorn (granne med Breithorn) och Tschingelspitz (granne med Gspaltenhorn). I andra bilden syns Schilthorn med "Piz Gloria", toppstationen. I tredje bilden Eiger, Mönch och Jungfrau i molnen. :)
Din tur @RWD !

Precis, var ett perfekt ställe för en lunch när vi vandrade från Gimmelwald till Schilthorn. En "vertical mile" i fint landskap! På första bilden ser man Grosshorn (granne med Breithorn) och Tschingelspitz (granne med Gspaltenhorn). I andra bilden syns Schilthorn med "Piz Gloria", toppstationen. I tredje bilden Eiger, Mönch och Jungfrau i molnen. :)
Din tur @RWD !
Får tacka för ledtråden med google maps

Bilagor

• 9D646510-791F-4694-BAE4-BB9B6CE73B26.jpeg
    9D646510-791F-4694-BAE4-BB9B6CE73B26.jpeg
    177.3 KB · Besök: 58
Då undrar jag från vilket ”berg” eller snarare kulle , denna bild är tagen och vilken stad?
ED7256BE-0C07-49E4-B3DF-36C990E8A68C.jpeg

Senast ändrad:
Man får börja nånstans sa Wallander, vad har vi... kyrkorna ser litet tyska ut? Inget hav, inga berg i sikte. Syd/centraleuropa?

Senast ändrad:
Alla beskrivningar låter som Wiesbaden, men har inte kollat kyrkor.
Bakom Wiesbaden ligger Taunusbergen.
Vad just den här kullen skulle kunna heta vet jag inte...

Tillbaka
Topp