Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Kan det vara Stryn? Och isåfall känner inte dagens skidåkare igen toppen eftersom liften fig varit paj i säkert 10 år..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Imponerande! Jag hade inte koll på att stället heter Niderwald Seilbahn utan hade nöjt mig med turistmagneten Rudesheim (härifrån går även en modern gondollift). Har du varit där?Är ni i Niederwald? Deutschland? Assmannshausen lift?
Nej, aldrig. Vi har övernattat flera gånger i Heidelberg på väg hem från Alperna, där är ju också en lift, men gondol. Googlade först sessel lift Heidelberg, inga match, så googlade mera. (sessellift hotel deutschland...)Imponerande! Jag hade inte koll på att stället heter Niderwald Seilbahn utan hade nöjt mig med turistmagneten Rudesheim (härifrån går även en modern gondollift). Har du varit där?
Nej, frun står där kanske 2000 meter högre än Levi är.
Jep, det är där! Rätta sidan av Gaiskarrferner-liften (snöparken, och under den). Helt ok åk, den brantare biten går på jökeln, så inte stenar men is under snön.Stubaier Gletscher?
Om ingen är i närheten imorrn bitti får du gärna bjuda på en ledtråd!![]()
Hoppas det inte är så mycket sprickor där heller då...Jep, det är där! Rätta sidan av Gaiskarrferner-liften (snöparken, och under den). Helt ok åk, den brantare biten går på jökeln, så inte stenar men is under snön.
Din tur igen, @Kalle_Luzern !
Tackar! Det finns inte så många "orange sessellift" att googla. Nästa bilden. Nu måste jag först ställa två frågor för mig själv: Varför har jag skidor där? Var är min bräda? Mycket konstigt! Men, var är jag? (Efter den här bilden kan jag säga, att mera människor har sett mig med skidor i Sverige än i Finland.)
Japp det är Palm Beach, den nordligaste av det fantastiska pärlbandet av vackra stränder, alla med sin egen karaktär, längs the Northern Beaches i Sydney. Denna strand är bl a inspelningsplats för "Home and Away" som går på TV4 och är Australiens mest kända såpopera för den yngre publiken, med 7559 avsnitt och 34 säsonger.Eller ännu värre: spana utefter hela Sydneys inlopp: hittar en North Palm Beach som verkar passa...
www.sydneycoastwalks.com.au
Ser ju helt fantastiskt ut runt Sydney. Jo det kommer snart en bild från norra halvklotet då jag tyvärr aldrig varit i södra hemisfären (vilket är väldigt lockande nu när jag har några ”fria” liftkort genom mitt nyinköpta Mountain collective)
Man skulle haft lite fetare plånbok (och rymligare miljösamvete)Ja jag skulle kanske inte bege mig ända till Aus/NZ bara för skidåkningens skull. Fast det är litet kul att åka skidor mellan papegojor i eukalyptusträden (som kallas Gum Trees därnere, lånad bild).
Visa bilaga 10102
Nej det är det inte!MGB är det ju... Hospental?