Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Inget svar så jag antar att det är fel.

Sattelspitzen då?
Sorry, var lite upptagen. Finns lite olika uppdelningar verkar det som, oftast kallas hela kedjan Gastlosen, ibland specifikt nordligaste delen och söder därom då Sattelspitzen m.fl. Wandflue är en topp i nästa del av kedjan. Kallas också för "Saanenländer Dolomiten" av förklarliga skäl. Länk.

Här kommer en bild så slipper ni vänta
Var är bilden tagen?
B40C3C79-1EFF-4864-8BD7-31DC0EADBB55.jpeg

Nej, inte Pitztal.
Vi får ju variera skidområdena lite, hade blivit för lätt annars.
"Kalle" har blivit så grym på det här så svårighetsgraden måste tyvärr ökas... få se om "Potätan" kommer tillbaka och ger motstånd.;)

Men för alla övriga några ledtrådar:
På vilken höjd befinner vi oss i bilden? Hur högt är berget i bakgrunden i förhållande till det? Hur många sådana skidområden finns det i Österrike?

1. Obergurgl?
2. Liebenerspitze? 3399/3400m beroende på var man kollar.
Det är ju strålande, 100% rätt! (y)

Vi står i transportpisten blå 6, och är på väg från Festkogelområdet till Hohe Mut området (båda i Obergurgl). Dalen man ser bakom oss heter Gaisbergtal och leder upp till Liebenerspitze i bakgrunden.
Uppe på Hohe Mut har man ett fantastiskt panorama över de höga delarna av Östztaler Alpen inklusive den berömda "Rotmosglaciären" (Rotmoosferner).
Obergurgl har ganska utmanande och varierad piståkning, det enda blåa som finns är några transportsträckor - ett trevligt skidområde!
Det är också sedan några år via en transportgondolbana sammanbyggt med Hochgurgl som till karaktären är en annan typ av skidområde med längre mer svepande nerfarter.

Bilden är tagen vid det röda krysset i pistkartan nedan.

@Kalle_Luzern igen!

1621327268529.png

Det är ju strålande, 100% rätt! (y)

Vi står i transportpisten blå 6, och är på väg från Festkogelområdet till Hohe Mut området (båda i Obergurgl). Dalen man ser bakom oss heter Gaisbergtal och leder upp till Liebenerspitze i bakgrunden.
Uppe på Hohe Mut har man ett fantastiskt panorama över de höga delarna av Östztaler Alpen inklusive den berömda "Rotmosglaciären" (Rotmoosferner).
Obergurgl har ganska utmanande och varierad piståkning, det enda blåa som finns är några transportsträckor - ett trevligt skidområde!
Det är också sedan några år via en transportgondolbana sammanbyggt med Hochgurgl som till karaktären är en annan typ av skidområde med längre mer svepande nerfarter.

Bilden är tagen vid det röda krysset i pistkartan nedan.

@Kalle_Luzern igen!
Det var rätt lurigt. Såg ju massa höga toppar men samtidigt träd, så trodde det var dalnedfart från något glaciärområde, men stämde ju väldigt dåligt med skuggorna insåg jag sen... 😅 Förstår om många åtminstone väntar på bra ledtrådar. ;)

Den här är mycket lättare i alla fall. Vad heter den markerade toppen, och hör hög är den?
Untitled.png

Men helvete, här tar man timeout för att träna dotterns fotbollslag i spöregn och missar denna gåva. Tack ändå.
Du ska få en andra chans om jag klarar nån bildgåta snart.
Har varit dålig på att leta fram gamla bilder så börjar sina nu.
Kunde ju din från Skottland men @Kalle_Luzern tog den mitt framför näsan på mig så blev tvungen att ge igen och ta hans bildgåta ;)

Snödjup

Tillbaka
Topp