Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Du glömde radera texten på liftkortet! ;)

Presentation1.jpg

Börja inte tjafsa nu. Jag hade rätt ni har fel 😎

här kommer tre frågor
1. Vad är höjdskillnaden mot toppen av det markerade berget, från min plats?
2, vad är det för jävla grill? Beskriv dess funktioner!
3 varför skulle @STORPOTATEN vara sur om han var med mig igår (då bilden är tagen)?

Bilagor

• 74E40EEE-4733-4CA9-8EDB-AF9DB70AC916.jpeg
    74E40EEE-4733-4CA9-8EDB-AF9DB70AC916.jpeg
    656.9 KB · Besök: 82

här kommer tre frågor
3 varför skulle @STORPOTATEN vara sur om han var med mig igår (då bilden är tagen)?
Åh, är det en sån där fräck liten spis som man kan ladda mobilen (eller andra USB-enheter) med?

här kommer tre frågor
Vet inte SP, men min åsikt om 3. så måste det ha med Pripps Blå 2.8% att göra! :ROFLMAO:

För att precisera ännu mer skulle jag nästan tro att ni står vid insteget till Couloir Poubelle. Då stämmer alla möjliga vinklar och vrår
stämmer! Brännaren går på fast bäränsle (kottar, pinnar och annat strandbråte) värmen omvandlas till el som kan driva en lampa eller ladda mobilen. rolig mannick från Bio Lite ;)

1128 m + din höjd över lokala sjön?
edit : minus. inte plus
nu får du nog förtydliga lite...

edit: ja, Storsjön ligger på 300möh (+/- 3m). upp till Åreskutans topp på 1420 så blir det väl 1140..? men det är fredag så jag ger rätt på den ;)

För att ladda min kära ID3:a behövs nog eldas en helvetes massa kottar...

De andra frågorna är nog besvarade nu så du får ta över (eller om någon vill köra en "delBrallo" och kasta in en bild före alla andra)

nu får du nog förtydliga lite...
Du står nog vid Storsjön (?) vars yta ligger 292 m över havet. Men du står ju inte exakt vid sjöns vattenyta, utan något högre, så skillnaden upp mot Åreskutans topp (som jag tror du tittar på?) blir inte 1420-292=1128 meter. Utan skillnaden blir 1128 minus din höjd över Storsjöns yta.
Typ 1127 meter kanske?

edit: ja, Storsjön ligger på 300möh (+/- 3m). upp till Åreskutans topp på 1420 så blir det väl 1140..? men det är fredag så jag ger rätt på den ;)

För att ladda min kära ID3:a behövs nog eldas en helvetes massa kottar...

De andra frågorna är nog besvarade nu så du får ta över (eller om någon vill köra en "delBrallo" och kasta in en bild före alla andra)
Ja jag har ju inte mätt själv, utan litade på Wikipedia (trots att det är ett j-a tjat om pengar från dem numera...).

Kan iofs tänka mig att Storsjöns yta stiger några meter efter en grill/ölfest i gott sällskap med efterföljande badtur! ;)

Gåtan går till Kalle vars Fatmap med honom skämtade aprillo imorse.

Snyggt! Kanske lite för lätt med fortsättning på utsikten från igår. :unsure:
På mina kartor Piz Russein-toppen 3613 eller 3612 m, kanske glaciär som smälter bort? Massivet har även två lägre namngivna toppar, Glarner Tödi och Sandgipfel.

Kör på @dannedieharder
Letade upp sjön på kartan (räknade med att det var någonstans i närområdet) och följde riktningen till pasande topp ;)

Tillbaka
Topp