Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det måste det vara, kan inte få det till nåt annat, så om ingen protesterar så är det din turbergstationen på Aquille du Midi? (alltså chamonix om nu någon tror något annat)
Fast.....jag skulle nästan vilja påstå att det är oförskämt likt Aiguille du Midi där borta. Och att ni kanske står på Grand Montets?Ja, det måste det vara, kan inte få det till nåt annat, så om ingen protesterar så är det din tur
Håller med. Skulle säga att den här utsikten från Grand Montets ser oförsäkmt lika ut.Fast.....jag skulle nästan vilja påstå att det är oförskämt likt Aiguille du Midi där borta. Och att ni kanske står på Grand Montets?
Ja, då stämmer vinkeln bort mot Les Houches bättre också tycker jag...Fast.....jag skulle nästan vilja påstå att det är oförskämt likt Aiguille du Midi där borta. Och att ni kanske står på Grand Montets?
Ja det ser ju onekligen ut så, protesten godkänns. Kör duFast.....jag skulle nästan vilja påstå att det är oförskämt likt Aiguille du Midi där borta. Och att ni kanske står på Grand Montets?
Åh, är det en sån där fräck liten spis som man kan ladda mobilen (eller andra USB-enheter) med?Börja inte tjafsa nu. Jag hade rätt ni har fel
här kommer tre frågor
1. Vad är höjdskillnaden mot toppen av det markerade berget, från min plats?
2, vad är det för jävla grill? Beskriv dess funktioner!
3 varför skulle @STORPOTATEN vara sur om han var med mig igår (då bilden är tagen)?
Vet inte SP, men min åsikt om 3. så måste det ha med Pripps Blå 2.8% att göra!Börja inte tjafsa nu. Jag hade rätt ni har fel
här kommer tre frågor
1. Vad är höjdskillnaden mot toppen av det markerade berget, från min plats?
2, vad är det för jävla grill? Beskriv dess funktioner!
3 varför skulle @STORPOTATEN vara sur om han var med mig igår (då bilden är tagen)?
stämmer! Brännaren går på fast bäränsle (kottar, pinnar och annat strandbråte) värmen omvandlas till el som kan driva en lampa eller ladda mobilen. rolig mannick från Bio LiteFör att precisera ännu mer skulle jag nästan tro att ni står vid insteget till Couloir Poubelle. Då stämmer alla möjliga vinklar och vrår
Precis! potaten skulle sitta och muttra något om "folkpiss"Vet inte SP, men min åsikt om 3. så måste det ha med Pripps Blå 2.8% att göra!![]()
stämmer! Med bil och småbarn kan man tyvärr inte unna sig mer...En grill kanske värt 2000 kronor, eller mera? Entrecote! Och lättöl!
1128 m + din höjd över lokala sjön?(då är det bara den lättaste frågan kvar)
Korrigering. Jag skulle aldrig säga folkpiss. Den korrekta benämningen är Fegisar. Dessutom saknas det Fernet på bilden.Precis! potaten skulle sitta och muttra något om "folkpiss"
(då är det bara den lättaste frågan kvar)
Hur många kottar måste du elda upp för att ladda din bil med den där manicken?stämmer! Med bil och småbarn kan man tyvärr inte unna sig mer...![]()
Men helvete nu var det det där med läsförmågan igen1128 m + din höjd över lokala sjön?
edit : minus. inte plus
nu får du nog förtydliga lite...1128 m + din höjd över lokala sjön?
edit : minus. inte plus
Du står nog vid Storsjön (?) vars yta ligger 292 m över havet. Men du står ju inte exakt vid sjöns vattenyta, utan något högre, så skillnaden upp mot Åreskutans topp (som jag tror du tittar på?) blir inte 1420-292=1128 meter. Utan skillnaden blir 1128 minus din höjd över Storsjöns yta.nu får du nog förtydliga lite...
Gjorde jag redan. 865 m. Västerfjället, 1158m, Västbyviken, ca 293mnu får du nog förtydliga lite...
nu försöker du bara håna oss i norra sverige. våra fjäll ÄR faktiskt inte så låga1. 865 m
Jo, det är de faktiskt :Pnu försöker du bara håna oss i norra sverige. våra fjäll ÄR faktiskt inte så låga
Mycket fredag i den här tråden nu. Skål på er.Jo, det är de faktiskt :P
MVH
Norge
Ja jag har ju inte mätt själv, utan litade på Wikipedia (trots att det är ett j-a tjat om pengar från dem numera...).edit: ja, Storsjön ligger på 300möh (+/- 3m). upp till Åreskutans topp på 1420 så blir det väl 1140..? men det är fredag så jag ger rätt på den
För att ladda min kära ID3:a behövs nog eldas en helvetes massa kottar...
De andra frågorna är nog besvarade nu så du får ta över (eller om någon vill köra en "delBrallo" och kasta in en bild före alla andra)
Tödi 3614m kanske?
Letade upp sjön på kartan (räknade med att det var någonstans i närområdet) och följde riktningen till pasande toppSnyggt! Kanske lite för lätt med fortsättning på utsikten från igår.
På mina kartor Piz Russein-toppen 3613 eller 3612 m, kanske glaciär som smälter bort? Massivet har även två lägre namngivna toppar, Glarner Tödi och Sandgipfel.
Kör på @dannedieharder
Gross Mythen där till vänster ganska typisk också om man känner till den.Letade upp sjön på kartan (räknade med att det var någonstans i närområdet) och följde riktningen till pasande topp![]()
Nåt basläger ser det ju ut som, men var?Vär det då vi ser i denna bild? Svaret "En massa tält" ger inte rätt.
Visa bilaga 10493