PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det är tyvärr inte rätt.Ja, den var ju inte lätt... Ellmauer Halt, 2344 m?
Ledtrådar får komma senare i kväll.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är tyvärr inte rätt.Ja, den var ju inte lätt... Ellmauer Halt, 2344 m?
SenareDet är tyvärr inte rätt.
Ledtrådar får komma senare i kväll.![]()
Zugspitze har jag haft med tidigare och det är ett mycket brutalare berg än detta som är mycket lägre. Men det är inte helt okänt och lite ”klassiskt”.Chansar vilt på Zugspitze 2962m
Inte såå sent... jag lovar...Senaredå har @Kalle_Luzern gått och lagt sig...
Schweiz spelar ju strax, så ska ta fram koskällor och öl och leva mig in i matchen!!Senaredå har @Kalle_Luzern gått och lagt sig...
Telepati?Schweiz spelar ju strax, så ska ta fram koskällor och öl och leva mig in i matchen!!
Eller kanske inte...
Som man kan se på husen så är bilden tagen i södra Bayern.
Alldeles riktigt!Wendelstein, 1838 m?
Hade jag aldrig hört talas om, lärde man sig nåt nytt. Och berget tydligen också i Bayern, inte bara fotografen och husen.Alldeles riktigt!
Och på baksidan från bilden sett ligger Wendelsteinbahn som byggdes 1910 och övervinner 1217 fhm.
Din tur igen @Kalle_Luzern !
Inte Susten, sen beror det på vad du menar med "i närheten".I närheten av Susten pass?
Japp, så är det.Bilden är från Oberalppass med Gemsstock i bakgrunden.
Du menar att det är vid korset här?Ska dock nämna att du är inte riktigt uppe på passet, utan befinner dig på exakt 1878 möh.![]()
Du är vid det gula krysset, och huset (skjulet) i bilden är det vid den gula pilen.Du menar att det är vid korset här?Kommer inte ihåg så noga, tagen nov 2015. Men stämmer med vinkeln, och inte långt från Nätschen som sagt.
Visa bilaga 10627
Ja, men det är inte bäcken jag frågar efter.
Undrade just om du var med (och satt och "lurade" i bakgrunden)...
Mest möten hela tiden men kikar till ibland. Möten hela eftermiddagen också, så ngn annan får knipa toppen.Undrade just om du var med (och satt och "lurade" i bakgrunden)...![]()
Tack. Bara 48 av de 150 högsta topparna i Österrike är ”spitzar”. Fast detta kanske är nr 151. Eller inte i Österrike.Kan dock avslöja att det varken är en Kogel, Kopf eller Horn - utan en Spitze. Som om det skulle vara till någon hjälp, det finns väl några tusen sådana...![]()
Den är inte tagen från Fulpmes utan från Neustift centrum, Brennerspitze 2877 m är rätt.Bilden är ju tagen i Fulpmes (från ålderdomshemmet?!). Så är nog Brennerspitze, 2877 m.
Aha, bara väldigt lika hus då, det stora till vänster. Tänkte Kornhaus först, men snarare nåt kyrkligt verkar det som...Den är inte tagen från Fulpmes utan från Neustift centrum, Brennerspitze 2877 m är rätt.
@Kalle_Luzern igen!
Aj fan. Det är Ruetzbach. Jag har paddlat där flera gånger. Frun simmade där litet i 2018 under en boatercross tävling och bröt sin fot. Och kännde bilden inte alls.
Olympiaparken i Lausanne?Aha, bara väldigt lika hus då, det stora till vänster. Tänkte Kornhaus först, men snarare nåt kyrkligt verkar det som...
Vad är det som ligger här?
Visa bilaga 10631
Tydligen ett extremt olämpligt beteende enligt SLAO och en del debattörer här på FR…Visa bilaga 10633I kanten av vilken pist kämpar frugan sig uppåt med stighudar (stighundar?) under skidorna....?