Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är varmt idag......
Ute 5 timmar, tur jag inte missat nåt här...
Diskuterade söndagsplaner och om det var värt att göra wtt press på godmother couloir!gick han och la sig före Kalle, hur är de möjligt...
![]()
Tack, din tur :pBergkirstis Polska/Svaneberget?
Håller med din kommentar vid ledtråden, ta en snöbild nästa gång!Tack, din tur :p
Ja, men lurar lite bortom Schinhorn. 4193m ser man på några ställen också.Den gömmer sig inte.
Aletschhorn på 4195 m syns väldigt tydligt.![]()
Ja, den var ju för lätt.Torde vara Mittelstation Fernau, med "Skyffeln" i bakgrunden?
Bra med någon lätt emellanåt också!Ja, den var ju för lätt.
Får nog byta skidområde.
Alldeles riktigt Schaufelspitze i bakgrunden.
Ville ändå lägga upp bilden som också är från oktober förra året med all den snö som kom tidigt, och det gick utmärkt att åka ända ner till Fernau på 2300m.
Då får du gräva i ditt stora bildarkiv igen @Kalle_Luzern !![]()
Japp, Fräkmüntegg där man byter från "ägglift" till kabin när man åker från Kriens till Pilatus. Krienseregg är mellanstation för äggen där man inte behöver kliva ur.Pilatus?
Edit: eller Pilatus-Kulm kanske den heter, men så högt upp är du ju inte så Fräkmüntegg då kanske?
Missade loggan faktiskt.Japp, Fräkmüntegg där man byter från "ägglift" till kabin när man åker från Kriens till Pilatus. Krienseregg är mellanstation för äggen där man inte behöver kliva ur.
Bilden från igår!Tyvärr väldigt fuktigt, så Berner Alpen kunde man bara ana som skuggor i diset från toppen. Ser nu att jag missade att censurera ena loggan...
Din tur @RWD !
Japp, det stämmerNingbo då?
Såg på kartan, av- och påfart mitt ute på bron, intressant ställe att bygga en turistattraktion.Japp, det stämmer
Här en mer känd bild vi mitten av bron, som jag tror var världens längsta när den byggdes
Din tur igen då @Kalle_Luzern
Tänkte nog du skulle ställa ner apero-glaset och kasta dig över den.Min typ av bild!
Weisshorn, Dom, Täschhorn och Alphubel blir fyra (nöjer mig med det).
Du har tagit bilden på väg upp till Furkapass, du är ungefär vid parkeringen/vägkröken där Rhonegletschertungan tidigare kunde ses.
Edit: Kan väl bjuda på Matterhorn, Zinalrothorn, Lagginhorn, Weissmies, Nadelhorn också...!
Det är 30 gr varmt idag också, ska strax göra två stycken Eiskaffee!Tänkte nog du skulle ställa ner apero-glaset och kasta dig över den.![]()
Med beröm godkänt, Matterhorn inte helt lätt att hitta i den bilden!
Tagen nära Belvédère nedanför Furkapasset, man ser Gletsch nere i dalen där även Grimselpassvägen kommer ner i Wallis.
Tillbaka till @PisteCarver