Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så vilt var det nog inte, och dessutom helt korrekt. Mycket bra.Gissar vilt på Kampflåhögda nära Trysil
de ligger ju på samma breddgrad..Vi är norr om Östersund och söder om Mattmar
WTF. är du i området strax norr om Denali, Alaska..?Vi är inte i Europa
In a galaxy and time far, far away!Dax för en gammal bild när telemark var skidorna att åka på.Var är vi nu?
Ett vackert berg! Södra korridoren kanske?Precis vi är ovanför nenana river som rinner vidare til tanana och sen vidare till yukon river. Berget heter panorama mtn ca 1750 möh och ligger precis utan för Denali national park.
@fredw tur
Coolt. Om jag inte missminner mig, vilket är fullt möjligt, var det du som även lade upp bilden på Denali för några hundra sidor sedan?Det finns många korridoren på berget, har för mig att vi gick från väster.
Det finns många korridoren på berget, har för mig att vi gick från väster.
Ja det var jag som hade en bild på Denali, tror den var tagen på samma tur. Finns otroligt mycket häftig vildmark i Alaska.Coolt. Om jag inte missminner mig, vilket är fullt möjligt, var det du som även lade upp bilden på Denali för några hundra sidor sedan?
Står på den där ToDo-listan som troligtvis aldrig kommer att stökas av....![]()
Starkt jobbat!Den heter Hornindalsrokken, 1529 möh.
Finemang!Starkt jobbat!
jag antar att du har rätt då bron heter Hornidal Bridge och är en välkänd sevärdhet (kolla kartan!)
finns även en helt ok skidanläggning som ingår i Alpepasset (finns dock ej med på Freeride bland "skidorter"):
https://hornindalski.no/
över till Potäten!
Bra, hela namnen är ju såklart;De tre bockarna som trampar på bron (?) heter Bruse, jag kan tyvärr inte deras förnamn,är möjligen av arten mufflon och jag återkommer till övriga delen av frågan.
Va, vad hände, var tog vi vägen?Om det är ett gammalt foto, och man har litet kunskaper i tysk slang, så kanske bockarnas förnamn hade kunna vara XXX, XYZ och xyz?![]()
Edit: Tog bort några välkända deltagarnamn från denna lista...
Såja, så skall en slipsten dras. Visst är det den glaciären, som dock inte bör synas från Val Thorens då det ståtliga berget Aiguille De Peclet 3561 ligger i vägen.Han frågar ju efter en glaciär för bövelen, inte huvudsakligen efter några getabockar eller "gamsar" heter de kanske.
Nu har det gått tillräckligt med tid och det borde väl vara Glacier de Gébroulaz som ligger bredvid Val Thorens.
Visst är det som du säger.Visst är det den glaciären, som dock inte bör synas från Val Thorens då det ståtliga berget Aiguille De Peclet ligger i vägen.
Ja, det var ju rackarns att du tog den så fort!Glacier de Peclet?
Nix.Kaunertal?