Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jodå serru så att.... Nu är det ju bara att avsluta det hela.Ser ut som Gibraltarområdet eftersom det är gula skyltar på bilarna……![]()
Hurra hurra, bravo bravo!!Efter tjat från pommesfritten att alla år slöa som inte gissar har jag googlat fram att bilden visar kabinbanehuset på Gibraltarklippan…..
Wikipedia lärde mig precis att namnet Gibraltar kommer från den arabiska benämningen djebel Tariq, "Tariqs berg", efter den moriske härföraren Tariq ibn Ziyad. Det uppstod i samband med arabernas invasion åren 710–711.
Ottakringer helles, klassisk fulöl från Wien. (Om någon är på Untappd, skriv PM för att länkaDå kommer en tredelad fråga till denna bild…..
Visa bilaga 11540
Hos vem på Freeride är bilden tagen?
Från vilket skidland kommer ölen?
Vad är vattentemperaturen??
Utslagsfråga, eftersom det förmodligen blir en hel drös som kommit in med rätt svar; Vad serverade badägaren till middag i kväll??
@KaitsuH Potatisen bjuder alltid bara på fuldricka!!! Har fått stå ut med Fernet i mååååånga år… Tur man kan slänga den över axeln utan att det märks när han börjar bli lite onykter!!!Ottakringer helles, klassisk fulöl från Wien. (Om någon är på Untappd, skriv PM för att länka![]()
)
Fattar ingenting, vadå fuldricka - det är ju alkohol i för tusan!!@KaitsuH Potatisen bjuder alltid bara på fuldricka!!! Har fått stå ut med Fernet i mååååånga år… Tur man kan slänga den över axeln utan att det märks när han börjar bli lite onykter!!!![]()
Tyvärr ungefär 20 meter fel…..4,35 meter?
Så lätt var det inte den här gången.Titlis hälsar Magnum Bonum….
Ja, kanske var för snäll ledtråd? Men var ju knäpptyst i tråden… Inte koll på om de haft sommarskidåkning en gång i tiden. Numera öppnar Diavolezza tidigast i Engadin om jag minns rätt.Den ledtråden gav ju hela svaret.
Man behöver inte ens spana fram det.Toppstationen på Piz Corvatsch.
Jag hade precis börjat kolla på bildgåtan när din ledtråd kom...Ja, kanske var för snäll ledtråd? Men var ju knäpptyst i tråd…
Jo, är rejält där runt Bernina.De stora glaciärerna i bakgrunden begränsade sökandet avsevärt.
12:42......är det ingen som vill gissa på din bild PC?Mäktiga berg och glaciärer som kuliss är trevligt.
Vid vilken toppstation i vilket skidområde har jag tagit den här bilden?
Visa bilaga 11546
Näee, men det är en fin bild så den får gärna ligga kvar!12:42......är det ingen som vill gissa på din bild PC?![]()
Ja jevlar, det har jag inte. Lägger ner lite tid och energi på det!Näee, men det är en fin bild så den får gärna ligga kvar!
Ledtråd får vänta, jag har haft trädgårdstjänst och det dags för en promenad nu.
Och du har inte svarat på min PM fråga....![]()
Snyggt Kalle!Hohe Mut då, Obergurgl. Svårt ibland att veta hur mycket zoom/vidvinkel man ska ta höjd för. Spanade runt där men fick inte ihop det. Var iaf inte 100-tals km fel.![]()
Ja, det kryllar av dem.men helvete vad många kabinbanor det finns runt dig...
kan det vara weggis?
Tagen i Beckenried, precis. Med Klewenalp där uppe. Avslöjar inte vilka kor jag hade "nöjet" att tränga mig förbi, kanske kommer fler bilder här vad det lider.Beckenried/Klewenalp månntro?