dannedieharder
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
La lite ledtrådar i gåtan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu är det hett men fortfarande inte riktigt rätt. Varken gällande bergstopp eller skidortDome de la Sache i Tignes?
Inte Grand Motte och absolut inte söderifrån (hela bergssidan är ju i skugga på första bilden). Om en liten stund lägger jag ut hela panoramat av bilden jag klipper ledtrådar från (som jag var rädd skulle vara allt för lätt)Det är Grande Motte söderifrån från Val Cenis.
Nej, det blir ju fel med solen och skuggorna.Inte Grand Motte och absolut inte söderifrån (hela bergssidan är ju i skugga på första bilden). Om en liten stund lägger jag ut hela panoramat av bilden jag klipper ledtrådar från (som jag var rädd skulle vara allt för lätt)
Ja men visst är det Mont Pourri fotat från St Foy, funderade på när du skulle ge dig in i leken. Var helt säker på att du skulle ta denna på fem röda så snart du loggade in. Här är helbilden som jag klippte mina ledtrådar ifrån, originalgåtans bild är fotad just under det nedre högra hörnetMont Purri från St Foy.
Skönt att Potätan var en minut före, har inte tid att lägga upp mer just nu.Ja men visst är det Mont Pourri fotat från St Foy, funderade på när du skulle ge dig in i leken. Var helt säker på att du skulle ta denna på fem röda så snart du loggade in. Här är helbilden som jag klippte mina ledtrådar ifrån, originalgåtans bild är fotad just under det nedre högra hörnet
Visa bilaga 11941
Varsågod @STORPOTATEN, hedersomnämnande till @PisteCarver för idogt arbete
jamendåså, bilden är fri på en gång!Skönt att Potätan var en minut före, har inte tid att lägga upp mer just nu.![]()
Då kör jag,jamendåså, bilden är fri på en gång!
Tänke väl att det skulle gå snabbt.Det är ju Valdi med Grande Sassiere 3751m och La Tsanteleina 3602m.
Edit: Snygga skiddräkter!![]()
Der Hoferwirt? Rum 302?
Blir mer sugen på pist när han kör kamerafart på de stora störtloppsbackarna för BBC Ski Sunday får jag säga. Skulle väl vara livrädd om jag gav mig ut i racepreppad Lauberhornpist å andra sidan...Jag borde ju åka till Val d'Isere någon gång bara för att få åka den här pisten.
T o m alla freeriders här måste väl ändå hålla med om att den ser läcker ut?
www.youtube.com/watch?v=80hu9ppSt1w
195 km/h kommer jag ihåg att de mätte på Pilatus i någon vinterstorm, blåste rätt bra nere i stan då också...
Strålande @Kalle_Luzern !
Inte helt rätt rum, men rätt våning!
Det är imponerande nog att hitta hotellet!
Ett landmärke för att hitta byn (Neustift) är ju det inte särskilt höga, men ändå välkända Patscherkofel i bakgrunden. Har en väderstation som ofta anges i väderrapporterna. När det blåser storm i Österrike så blåser det mycket på Patscherkofel.
Hotellet är 3* och vi betalde 60 Euros per natt/person inkl. en mycket vällagad och god 4-rätters middag på kvällen. Synnerligen prisvärt.
@Kalle_Luzern igen!
Ingen is, tack!Blir mer sugen på pist när han kör kamerafart på de stora störtloppsbackarna för BBC Ski Sunday får jag säga. Skulle väl vara livrädd om jag gav mig ut i racepreppad Lauberhornpist å andra sidan...![]()
Kollade på den videon!Blir mer sugen på pist när han kör kamerafart på de stora störtloppsbackarna för BBC Ski Sunday får jag säga. Skulle väl vara livrädd om jag gav mig ut i racepreppad Lauberhornpist å andra sidan...![]()
Ja, logiskt! Och en hund som förlorade huvudet i Hundschopf?Då måste det ju vara en "mus" som en gång har kraschat i Mausefalle i Hahnenkammrennen.
Kommer Graham Bell att medverka i BBC Ski den kommande säsongen?
Då måste jag börja kolla på det.
Det är nog inte Teufeltal…Jaha, ingen som hugger på den? Vad kan jag spä på med för underfundigt då, utöver det ovan?
I vänster bildkant ser man foten på ett berg:
Vid den mittersta kabeln ser man slutet på ett åk:
Byn:![]()
Jodå, vi var i Kaltenbach/Hochfügen, men endast en dag så det lär väl bli någon dag till där under påsken. Tyckte det var lite småtrevligt, absolut. Om jag inte missminner mig tyckte jag nog backarna precis ovanför Kaltenbach var bäst, men att det å andra sidan var löjligt mkt folk där...@STORPOTATEN , jag vet inte om du har åkt i Hochfügen, men du ska ju till Zillertal i april och om du ska hitta bra snö förutom Hintertux då, så kan jag rekommendera den nordsluttningen som du ser i min bildgåta ovan.
Edit: Sorry, jag hade fel, det är inte nordsluttning. Se inläggen längre ner.
Brunni?195 km/h kommer jag ihåg att de mätte på Pilatus i någon vinterstorm, blåste rätt bra nere i stan då också...
Tillbaka från dalen upp på berget. Vilken liftstation är den här tagen från?
Visa bilaga 11945
Den långa sittliften Sonnenjet ovanför Kaltenbach och nerfarterna från den är bra, från toppen åker man över till en högt belägen mellandal "Wedelexpress", där är det är nästan tomt på folk och fin åkning (turkos cirkel). De flesta använder bara mellandalen som genomtransport.Jodå, vi var i Kaltenbach/Hochfügen, men endast en dag så det lär väl bli någon dag till där under påsken. Tyckte det var lite småtrevligt, absolut. Om jag inte missminner mig tyckte jag nog backarna precis ovanför Kaltenbach var bäst, men att det å andra sidan var löjligt mkt folk där...
Nedfarten ned mot Kaltenbach var sedan en härlig orgie i blankis och folkmassor.![]()
![]()
Korrekt! Uppe på Brunni i Engelberg. Här kan man byta från kabinen från dalen till 3-stolsliften upp till Brunnihütte.Ristis?