STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Jajamen, visst är det Corno Bianco och som synes högsta toppen på 3320 möh innan slättlandet börjar ta vid...Corno Bianco 3320m
Carry on @PisteCarver
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jajamen, visst är det Corno Bianco och som synes högsta toppen på 3320 möh innan slättlandet börjar ta vid...Corno Bianco 3320m
@Kalle_Luzern har ju blivit expert på att spana ut från hotellfönster!Elferbahn
Det är det inte, så kan ju förklara saken.Min spontana känsla för berget är att det är Titlis men får inte riktigt ihop vart du fotograferar ifrån
SSV kanske? Från passvägen på väg ner mot Disentis iaf. Näst högst i Zentralschweiz, knappt slaget av Dammastock.Det är väl Tödi 3614m sett från sydväst?
Edit: Eller snarare nästan rakt söderifrån.
Visst är det Nr 21 Schartenschuss som man når från liften Daunscharte.Kanske blir lurad att tro det ska vara en svart pist baserat på stolpen... 21, Schartenschuss?
Ser lite ut som SAC ja, men är bara en bergsrestaurang på en topp utan lift. Haft med bild på berget och utsikt från toppen.Jag letar och letar efter SAC Huetten och SAC Huette Holz, men kan inte hitta.
Vem som får börja sidan 500? Kanske det dags för skumpa?
Mjooodå..... Tänker att någon annan vill ta detta numer välkända berg. Men tydligen inte, så jag säger att du så gott som är på toppen av Grosser Mythen.Ingen som känner igen detta mytomspunna berg? Många av topparna i andra bilden är köksfönsterberg för mig...
Stämmer så klart. Väldigt populärt mål för en ganska enkel vandring med fantastisk utsikt över Vierwaldstättersee mm.Mjooodå..... Tänker att någon annan vill ta detta numer välkända berg. Men tydligen inte, så jag säger att du så gott som är på toppen av Grosser Mythen.
En vacker dag får det bli lite vandring i dem där bergen även på sommaren!Stämmer så klart. Väldigt populärt mål för en ganska enkel vandring med fantastisk utsikt över Vierwaldstättersee mm.
Din bild @STORPOTATEN
En vacker dag får det bli lite vandring i dem där bergen även på sommaren!
Messmörsbergen känner ju alla till. De estetiska små pyramidbergen...
Visa bilaga 11972
De finns ju även i verkligheten, så vad heter de tre topparna på denna bild?
Visa bilaga 11973
Kan det möjligtvis vara Tännäs och dess krökar? Ramberget, Tällberget och mellankröket?En vacker dag får det bli lite vandring i dem där bergen även på sommaren!
Messmörsbergen känner ju alla till. De estetiska små pyramidbergen...
Visa bilaga 11972
De finns ju även i verkligheten, så vad heter de tre topparna på denna bild?
Visa bilaga 11973
Det kan det inte vara, de är inte lika estetiskt pyramidiska..Kan det möjligtvis vara Tännäs och dess krökar?
Ser att du la till namnen nu.... och faktum är att ett av namnen är korrekt... Fast det är ju som sagt inte nån av "krökarna"....Kan det möjligtvis vara Tännäs och dess krökar? Ramberget, Tällberget och mellankröket?
Ett av bergen är rätt..? Får inte ihop det med kraftledning, öar, bergtäkt osv…Ser att du la till namnen nu.... och faktum är att ett av namnen är korrekt... Fast det är ju som sagt inte nån av "krökarna"....
Ett av namnen är rätt, det betyder inte att berget ligger vid Tännäs....Ett av bergen är rätt..? Får inte ihop det med kraftledning, öar, bergtäkt osv…
Vad är det här för Tramsberget??
Ok då. Svar ja.Är det svegsjön vi ser?
Tyvärr har arla beslutat att "effektivisera" så nu för tiden tillverkas messmör i Haninge och Boxholmsost i ÖstersundFrån vänster Fläcksberget, Björnknätten och Tällberget.
Men Messmör tillverkas väl i Östersund...![]()
Tillverkas numer i Potätens hoods: HaningeFrån vänster Fläcksberget, Björnknätten och Tällberget.
Och där lurade han som vanligt i vassen! Så heter topparna.Från vänster Fläcksberget, Björnknätten och Tällberget.
Ditt köksfönster måste vara väldigt nära här:Och där lurade han som vanligt i vassen! Så heter topparna.
Kalle har sina köksfönsterbergi Luzern, och det här är mina köksfönsterberg från Herrö. Inte riktigt lika höga och mäktiga, men ändå trevliga att se på från andra sidan sjön.
Björnknätten gjorde i somras skäl för namnet då jag stötte på två björnar som sprang över vägen precis nedanför Björnknätten. Två smånallar var det, så mamman lurade säkert i buskarna någonstans.
Carry on @PisteCarver
Vi står nog ett par höjdkurvor högre upp i branten, men bra taget!